‍ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: خانه‌هایی که در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است جابجا شوند

‍ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: خانه‌هایی که در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است جابجا شوند

اسماعیل نجار شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: برای براورد خسارت روندی وجود دارد که به محض ورود خسارت اعتباراتی مربوط به حوادث طبیعی و ساخت انسان باشد مانند آتش‌سوزی‌های گسترده، سقوط هواپیما و... برآورد توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان انجام می‌شود و مورد تایید استانداری قرار می‌گیرد که در نهایت به سازمان مدیریت بحران ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل و قوانینی که داریم پیشنهاد خسارت و تامین آن را به دولت از طریق سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کنیم که روندی معین است.

نجار بیان کرد: در بحث ساخت و ساز منازل مسکونی اعم از روستایی همان اشل پرداختی‌ها در کرمانشاه را عینا در اینجا رعایت می‌کنیم و خسارت زیرساخت‌ها برآورد شود آن را به دولت اعلام می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به بازدیدی که امروز داشتیم مقرر شد که در جاهایی که نیاز به مطالعه است در زمینه جلوگیری و پیشگیری از بحران پس از مطالعه به ما اعلام کنند و پیشنهاد را به دولت خواهیم داد.

وی بیان کرد: در بخش کشاورزی بحث بیمه هست اما در زمینه خسارت دام سبک و سنگین پرداخت‌هایی داریم که پیشنهادات خود را به دولت می‌دهیم تا اعتبار در اختیار استان قرار بگیرد.

نجار خاطرنشان کرد: نهایت تلاش ما این است که کمک کنیم تا خانه‌هایی که در حریم رودخانه‌ها ساخته شده است و بیشتر خسارت را دیده‌اند جابجا شوند که اگر برآوردی بدهند اقدام خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: بخشی از کمک‌هایی که می‌شود بلاعوض بوده و قسمتی نیز برای شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کارمزد ۵ درصد بوده و ۱۱ میلیون تومان بلاعوض است‌. دو میلیون تومان بلاعوض معیشتی است و حدود برآورد ما ۸ میلیون تومان خدمات فنی است که توسط بنیاد مسکن ارائه می‌شود.

وی افزود: برای روستایی ۳۵ میلیون تومان تسهیلات به علاوه ۱۰ میلیون تومان معیشتی که ۱۰ میلیون تومان بلاعوض که دو میلیون بلاعوض معیشتی و خدمات فنی ۸ میلیون تومان خواهد بود.

به گفته نجار این تسهیلات مابه‌التفاوت سود ۴ درصد است که توسط دولت از ماده ۱۰، ۱۲ تامین می‌شود

منبع: روابط عمومی استانداری لرستان
لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان لرستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان لرستان

    اداره کل مدیریت بحران استان لرستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات