رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران:
دغدغه هیات رئیسه سازمان، استفاده از خدمات مهندسی در کلیه ساخت و ساز های ساختمان های استان در چارچوب مقررات فنی و شهرسازی است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران: دغدغه هیات رئیسه سازمان، استفاده از خدمات مهندسی در کلیه ساخت و ساز های ساختمان های استان در چارچوب مقررات فنی و شهرسازی است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران :

دغدغه هیات رئیسه سازمان، استفاده از خدمات مهندسی در کلیه ساخت و ساز های ساختمان های استان در چارچوب مقررات فنی و شهرسازی است


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، اعضای شورای شهر هادی شهر با رئیس این سازمان دیدار و گفت و گو کردند .

ریاست سازمان فرشیدرضا حقیقی، با بیان اینکه تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در جهت افزایش و بهینه سازی خدمات مهندسی است، افزود: اخذ پروانه ساختمانی یکی از مولفه های رعایت قوانین ساخت و ساز است .

رئیس شورای شهر هادی شهر حسین شاطری، با ابراز نگرانی نسبت به افزایش ارجاع پرونده های ساختمانی به کمیسیون ماده صد شهرداری ها به ویژه در شهرهای دارای دفاتر رابط می باشند، افزود: یکی از دلایل عدم اخذ پروانه برای چنین ساختمان هایی توسط کارفرمایان، بالا بودن قیمت تمام شده خدمات مهندسی و جریان طولانی بروکراسی اداری برای اخذ خروجی است .

وی افزود: موارد یاد شده و عدم نیاز به تفکیک اعیانی این ساختمان ها، منجر به کاهش کیفیت ساخت و ساز، هدر رفت سرمایه ملی، چالش جدی برای مدیریت شهری در زمان بحران و ایجاد مشکلات حقوقی عدیده برای کارفرمایان شده است .

دکتر حقیقی با اشاره به اینکه سازمان هم از افزایش پرونده های ساختمانی در کمیسیون ماده صد شهرداری ها خرسند نمی باشد، گفت: افزایش این پرونده ها به معنای افزایش ساخت و ساز بی رویه است که بر مبنای قانون هم نیست و ممکن است مسائل مهندسی در آن رعایت نشده و افزایش خسارت در مواقع بلایای طبیعی را به همراه داشته باشد .

وی خاطرنشان کرد: دغدغه هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، استفاده از توان مهندسان در روند ساخت و ساز بوده که ایمنی را هم برای شهروندان در پی دارد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران یک انجمن در شهر ساری می باشد

      نظرات