دستگیری شکارچیان غیر مجاز در شیروان

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در شیروان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: طی گشت و کنترل مناطق ازاد شهرستان جهت جلوگیری از تخلفات شکار و صید دو نفر شکارچی غیر مجاز دستگیر شدند.

حمید فخرانی افزود : سه نفر شکارچی غیر مجاز که در ارتفاعات بین بلقان و روستای هشت مرخ اقدام به شکار یک راس گراز و دو قطعه کبک نموده بودن پس از مشاهده خودوری محیط زیست با یک دستگاه پاترول اقدام فرار و پرتاب کردن قطعات لاشه گراز از داخل خودرو می نمود که پس از تعقیب و گریز در ارتفاعات روستای بلقان علیا از خودور پیاده اقدام به فرار نمودند که پس از شناسایی مالک خودور دو نفر از شکارچیان دستگیر و به همراه خودوری توقیفی به پاسگاه انتظامی روستای گلیان هدایت شدند.

فخرانی گفت از شکارچیان تعداد ۴ دست و پای گراز- دو قطعه کبک-یک اسلحه تک لول جوازدار-چهار عدد فشنگ ساچمه زنی و سایر ادوات شکار و صید کشف گردید و متخلفین پس از تنظم صورت جلسات مربوطه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فخرانی در ادامه از عموم مردم علاقمند به حفظ محیط زیست بخصوص شکارچیان که اقدام کسب پروانه شکار پرنده استانی نموده اند تقاضا میشود در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید غیر مجاز، تخریب و آلودگی محیط زیست ، آتش سوزی، قطع اشجار و ... مراتب را با ادارات محیط زیست و پاسگاههای محیط بانی اطلاع دهند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات