آموزش روزنامه نگاری محیط زیست در همدان


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عباس ایزدی افزود: تعریف روزنامه نگاری، ارزش های خبری هفتگانه در اخبار، مروری بر عناصر خبری و پرسش های کلیدی در تولید اخبار محیط زیست وآشنایی با سبک های خبرنویسی و گزارش نویسی در این حوزه از جمله سرفصل های این دوره آموزشی است.
ایزدی بیان کرد: آموزش آسیب شناسی اخبار و گزارش های محیط زیست، ویژگی های خبرنگاران محیط زیستی ،آشنایی با مولفه های روزنامه نگاری در محیط زیست ،معیارهای تخصصی روزنامه نگاری ،آشنایی با سایت های محیط زیست به ویژه سایت سازمان حفاظت محیط زیست کشور و عملکرد بخش های مختلف آن ،آشنایی با فعالیت های انجمن روزنامه نگاری محیط زیست جهان از دیگر سرفصل های این دوره آموزشی است.
وی اضافه کرد: از آشنایی با قوانین محیط زیست و کنوانسیون ها ، توافق نامه ها و تفاهم نامه های محیط زیست در سطح کشور ، منطقه خاورمیانه و جهان و بازدید از مناطق زیست محیطی و طبیعی و.... (مثل تالاب ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها، جنگل ها ، حیات وحش و....)و تهیه گزارش های میدانی وآشنایی با کارشناسان و اساتید محیط زیست استان از دیگر مباحثی است که در این دوره دو روزه تدریس می گردد.
وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را پرورش خبرنگاران محیط زیستی در استان، برجسته سازی مسائل و چالش های محیط زیست و اطلاع رسانی در مورد آنها پیش از وقوع عنوان کرد و گفت: ارتقای سواد محیط زیستی شهروندان از طریق رسانه ها، معرفی کارشناسان، اساتید و فعالان محیط زیست به شهروندان و سیاستگذاران از طریق مصاحبه ها و گزارش های رسانه ای می تواند نقش موثری در فرهنگ سازی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی روش های نوین خبرسازی و ارتقای دانش و سواد زیست محیطی خبرنگاران در استان همداندر اولین هفته دی ماه با همکاری جهاد دانشگاهی همدان برگزار می گردد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات