چهل و یکمین جلسه کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

چهل و یکمین جلسه کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

چهل و یکمین جلسه کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد .

چهل و یکمین جلسه کمیسیون عمران به ریاست مهندس عادل فتاحی و با حضور زلفعلی ابراهیمی عضو کمیسیون ، نظری نماینده اداره املاک شهرداری ارومیه، حسین حمیدی مدیر علمی مرکز مطالعات و پژوهشهای شورا ، افشین فر معاون شهرسازی شهرداری منطقه ۵ ارومیه،  توحید علی نژاد کارشناس معماری و شهرسازی شورا ، پیمان حسن زاده دبیر جلسات کمیسیونهای شورا در تاریخ ۹۷/۹/۲۶ با دستور جلسه بررسی نامه های کمیسیون برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ، مهندس عادل فتاحی ضمن عرض خیر مقدم یه حاضرین و تسلیت وفات حضرت معصومه سلام الله علیها و روز ملی خشونت و افراطی گری  و  تبریک هفته وحدت حوزه و دانشگاه و روز ملی حمل و نقل گفت: در جهان امروز بخش حمل و نقل از جمله بخش های زیربنایی اقتصادی هر جامعه است .

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: ۲۶ آذر به پاس خدمات طاقت فرسای ناوگان خستگی ناپذیر حمل و نقل کشور در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری برای آگاه سازی جامعه و نقش و جایگاه بخش حمل و نقل در اقتصاد ایران از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور نامگذاری گردید .

مهندس عادل فتاحی در ادامه سخنانش اذعان داشت: بنده ۲۶ آذر را بر تمامی دست اندرکاران صنعت حمل و نقل کشور که مسیرهای طولانی جاده ای و ریلی و هوایی را با پشتکاری شگفت انگیز طی می کنند تا در راه شکوفایی اقتصاد ایران اسلامی گام بردارند و بخصوص مجموعه خدوم شهرداری ارومیه تبریک و تهنیت عرض می نمایم .

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: وجود راه و جاده ابریشم از حدود ۱۸ قرن پیش تا زمان انقلاب صنعتی اروپا موقعیت ممتازی در تجارت بین المللی و منطقه ای داشته که در بخشی از قلمرو ایران عبور می کرده است .

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: کارشناسان اقتصادی از بخش حمل و نقل بعنوان نیروی محرکه توسعه یاد می کنند و کارآمدی و توانمندی آن را زمینه ساز توسعه همه جانبه کشورها می دانند و به عقیده کارشناسان موفقیت های راهبردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی مدیون سرمایه گذاری کلان در زیرساخت ها و تجهیزات حمل و نقل و نیز توسعه مهارت های حمل و نقل بوده است .

مهندس عادل فتاحی گفت: تجارت جهانی حمل و نقل و رقابت در بازارهایبین المللی برای بدست آوردن سهم بیشتر در تجارت جهانی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان برخورداری از فناوری روز و بهره گیری از توزیع و حمل و نقل در زیرساخت های زمینی ، هوایی و دریایی می باشد .

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اذعان داشت: حمل و نقل و انرژی و محیط زیست استفاده از سوخت های کم آلودکننده و بهره گیری از روش های و فن آوری های نوین نیروی الکترسیته و موتورهای الکتریکی بهترین و کاراترین گزینه ها می باشد .

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: مراقبت از جاده ها و جاده و راه سالم از نعمت های بسیار مهمی بشمار می آیند که در تامین امنیت جانی افراد تاثیر بسزایی دارد و راه سالم یکی از عوامل کنترل مرگ و میر تصادفات در جاده ها است و بر این اساس یکی از مسائل بسیار مهم در طول مسیر استفاده بهینه و مفید از نعمت گرانقدر جاده سالم و فرهنگ سازی در این امر میباشد .مجددا این روز را بر همه تلاشگران عرصه های حمل و نقل بار و مسافر تبریک و تهنیت عرض می نمایم .

گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون به صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ارجاع داده شد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ارومیه

    منبع خبر

    شورای شهر ارومیه

    شورای شهر ارومیه یک شورای شهر در شهر ارومیه می باشد

      نظرات