۱۰ هزار کیلومتر جاده پس از انقلاب در مازندران احداث شد

۱۰ هزار کیلومتر جاده پس از انقلاب در مازندران احداث شد

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و ترابری مازندران از احداث ۱۰ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه و جاده جدید در استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید علی اسد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ناوگان راهداری زمستانی تا ۲۰ فروردین سال آینده در جاده های استان حضور خواهد داشت.

وی افزود: بیشترین حجم بارش برف و زود هنگامی این بارشها، با اقدام به موقع و فداکاری شبانه‌ روزی پرسنل راهداری کمترین انسداد جاده‌ای کشور مربوط به محورهای مواصلاتی مازندران بوده است.

اسد اضافه کرد: ظرف دو سال اخیر ناوگان راهداری زمستانی نوسازی و تجهیز شد که نقش فوق‌العاده‌ای در حضور سریع و بازگشایی محورهای برفگیر داشته است.

مدیرکل راه و ترابری مازندران با اشاره به شاخصهای بودجه سال ۹۱ در بخش راه گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام و افزایش ظرفیت محورهای ورودی استان از اولویتهای بودجه ۹۱ است.

اسد در خصوص نگهداری راهها گفت: متاسفانه میان قیمت پروژه‌ها و اعتبارات نگهداری راهها فاصله فرسنگی زیادی وجود دارد این درحالی است که بر اساس پژوهشهای علمی در کشورهای توسعه یافته ۳ تا ۵ درصد هزینه ساخت بایستی در بخش نگهداری هزینه شود.

وی افزود: تامین اعتبارات، عوامل جوی، هماهنگی با دستگاههای اجرایی، پایبندی به مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی و رعایت حقوق مردم از دلایل تاخیر در اجرای برخی پروژه‌ها است.

مدیرکل راه و ترابری مازندران افزود: با وجود علل مختلف در تاخیر اجرای معدودی از پروژه‌ها، هیچگاه روند عملیاتی آن متوقف نشده است.

اسد با مقایسه راههای ساخته شده در قبل و بعد از انقلاب گفت: قبل از انقلاب تنها ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالت روستایی وجود داشته که هم‌اکنون با ۹ برابر افزایش به سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر رسیده است.

وی اضافه کرد: در مجموع در استان مازندران ۱۰ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده است.

وی با اشاره به اهتمام ویژه راه و ترابری استان در رفع نقاط حادثه‌خیز و افزایش و ارتقا ظرفیت راههای موجود افزود: بر اساس آمار پزشک قانونی در نه ماهه اول امسال، حوادث جاده‌ای از کاهش ۱۵ درصدی فوتی برخوردار بوده است.

 

 

    نظرات