تکمیل راه‌آهن قزوین - رشت نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار

تکمیل راه‌آهن قزوین - رشت نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار

www.BanaNews.irمعاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: تاکنون ۶۳۰ میلیارد تومان برای ساخت راه‌آهن قزوین - رشت هزینه شده و برای تکمیل آن حدود ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه اقدامات لازم برای سرعت در روند اجرایی این پروژه به کار گرفته می‌شود، اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این خط ریلی در سال ۹۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به عملیات اجرایی راه‌آهن تهران- فامین - همدان - سنندج گفت:‌ در این مسیر حد فاصل تهران تا همدان زیرسازی خط‌ ‌آهن به اتمام رسیده و ادامه این خط‌ ‌از همدان به سمت سنندج در قالب دو قطعه در حال اجراست که زیرسازی در این دو قطعه شروع شده و روند اجرایی مطلوبی دارد.

خادمی با بیان اینکه در برنامه داریم تا پایان سال جاری این مسیر ریلی به همدان متصل شود و سال آینده با در نظر گرفتن اولویت، قطعه دوم این پروژه ریلی همدان به سمت سنندج فعال‌تر شود، گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای خط ‌آهن تهران - فامین - همدان - سنندج هزینه شده که برای اتمام این مسیر ریلی نیازمند اختصاص حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر خواهیم بود.

خادمی افزود: این مسیر از مشهد به تهران تکمیل شده و از همدان تا سنندج نیز در حال ساخت است که طول آن ۱۸۰ کیلومتر است که حدود ۱۱۰ کیلومتر آن به صورت بزرگراه بهره‌برداری شده و مابقی این مسیر نیز تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایسنا، راه آهن قزوین رشت در بخش لوشان که انتهای حوزه جغرافیایی استان قزوین است مراحل ساخت در حال ساخت است و قرار است پس از تکمیل به انزلی - آستارا نیز متصل شود و از آنجا به شبکه ریلی کشورآذربایجان وصل شود.

بخشی از این خط آهن نیز در کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد که توافقات لازم برای احداث و تکمیل این پروژه با این کشور صورت گرفته است.

    نظرات