نشست مشترک ادارات بنیاد مسکن، ثبت اسناد، منابع طبیعی در خصوص صدور اسناد مالکیت روستایی استان

نشست مشترک ادارات بنیاد مسکن، ثبت اسناد، منابع طبیعی در خصوص صدور اسناد مالکیت روستایی استان


به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم ، نشست مشترک ادارات بنیاد مسکن، ثبت اسنادو منابع طبیعی در خصوص  صدور اسناد مالکیت روستاهای استان با حضور آقایان بلدی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم ، سجادی مدیر کل منابع طبیعی ، سلامتی مدیر کل اداره ثبت و اسناد و کارشناسان ذیربط در سالن جلسات بنیاد مسکن تشکیل گردید.
مهندس بلدی مدیر کل بنیاد مسکن بر لزوم تداوم تعامل بین دستگاه‌های خدمات‌رسان برای توسعه روستایی در استان  تاکید کرد. مهندس بلدی مدیر کل بنیاد مسکن با ارائه گزارش کاملی در خصوص تملک زمین و واگذاری آن به روستائیان عزیز اظهار داشت: تملک و واگذاری اراضی روستایی و صدور اسناد مالکیت به بنیاد مسکن از جمله مواردی است که هرچند مسائل و مشکلاتی به همراه دارد، اما با تعامل بین دستگاه‌ها این مشکلات قابل حل است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم  با بیان اینکه بنیاد مسکن در محرومیت زدایی و توسعه روستایی در استان پیشتاز است، گفت: محور فعالیت‌های توسعه روستایی بر محرومیت زدایی و انجام کارهای شایسته است. کار خوب را همه دوست دارند و می‌پسندند؛ زیرا گرایش فطری انسان به کار خیر و دوری از کار بد است؛ اما گاهی از آثار و برکات کار خوب می‌تواند انگیزه را در شخص بیافزاید و او را به انجام بیشتر و بهتر کار نیک تشویق کند. واگذاری اراضی در روستاها قطعاً از اموری است که برای ماندگار شدن روستاییان می‌کند. مهندس بلدی همچنین بر لزوم تداوم صدور اسناد مالکیت در روستاها تاکید کرد و گفت: عمده اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه در راستای محرومیت‌زدایی در روستاهای استان عملیاتی می‌شود و افزایش انگیزه روستاییان برای ماندگاری و ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها از جمله اثرات مثبت خدمات عمرانی در این مناطق محسوب می‌شود. وی اضافه کرد: توسعه روستایی، صدور اسناد مالکیت، تملک واگذاری اراضی به متقاضیان ، مقاوم سازی و بهسازی روستایی تهیه اجرای طرح هادی ، واگذاری زمین و ساخت مسکن خانواده های داری دو معلول و ......از جمله فعالیت‌های جهادی است که بنیاد مسکن امسال و سال‌های گذشته در استان دنبال کرده و در این زمینه گام‌های اساسی برای دستیابی به توسعه با تاکید بر مشارکت مردم برداشته شده است.
در این نشست مدیران و کارشناسان ثبت اسناد و منابع طبیعی نیز به ارائه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی پرداختند
در پایان جلسه به منظور تسهیل در صدور اسناد مالکیت اراضی روستایی به نام بنیاد مسکن و انتقال آن تصمیماتی اتخاذ گردید.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات