پایان ساخت طولانی ترین تونل جهان

پایان ساخت طولانی ترین تونل جهان

بنا نیوز- مهندسان سوییسی با حفاری آخرین صخره باقیمانده در زیر کوههای آلپ، مراحل پایانی کندن طولانی ترین تونل جهان را به اتمام رساندند.    



با اینکه سوییسی ها پس از ۱۴ سال تلاش مستمر حفاری تونل ۵۴ کیلومتری" گات هارد" را به پایان رساندند، اما انتظار نمی رود این تونل بتواند تا سال ۲۰۱۶ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

گفته می شود در شرایط عادی قطارها می توانند با سرعت ۲۵۰ کیلومتر از این تونل حرکت کرده و به طور مثال فاصله بین شهرهای زوریخ در سوییس تا میلان ایتالیا را در مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه طی کنند.

حفاری آخرین صخره باقیمانده از تونل "گات هارد" که در حضور وزیر حمل و نقل سوییس و همچنین شادی کارکنان و کارگران شاغل در آن همراه بود، به طور مستقیم از طریق تلویزیون سوییس برای تمامی کشورهای اروپایی پخش شد.

دولت سوییس برای تکمیل این تونل بالغ بر ۳/۱۰ میلیارد دلار هزینه کرده است و پیش بینی شده است که پس از راه اندازی روزانه ۳۰۰ قطار بتوانند از آن تردد کنند.

پیش از تونل گات هارد، تونل ۸/۵۳ کیلومتری سیکان در ژاپن که متصل کننده دو جزیره هونشون و هوکیادو و همچنین تونل ۵۰ کیلومتری حفاری شده زیر کانال مانش بین انگلیس و فرانسه، طولانی ترین تونل جهان محسوب می شدند.

آمارهای اعلام شده از سوی وزارت حمل و نقل سوییس نشانگر آن است که در طول حفاری تونل گات هارد، ۲۵۰۰ کارگر مشغول به کار بوده و ۸ کارگر نیز در طول فعالیت ۱۴ سال گذشته، جان خود را از دست داده اند.















    نظرات