معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مشهد: توسعه حمل و نقل عمومی درون و برون شهری از اولویت های استراژیک های وزارت راه و شهرسازی است

به کزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مهرداد تقی زاده در جریان سفر سه روزه خود به استان خراسان رضوی گفت: در دنیا حمل و نقل عمومی محور اصلی است و تنها از طریق توسعه حمل و نقل عمومی میتوان مشکل ترافیک سنگین امروز شهرها را حل کرد.
وی اظهار داشت: در گذشته افتخاران شهرداران به ساخت پل، تونل و بزرگراه بود اما اکنون دیدگاه عوض شده و به ساخت حمل و نقل عمومی افتخار می کنند.
وی با اشاره به اینکه در دنیا وظیفه دولت ها جابجایی افراداست ، نه تردد خودروها؛ تصریح کرد:
قطارهای تندرو در دنیا رقیب ساخت بزرگراه ها هستند و با آماده سازی زیرساخت ها باید مردم را به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق داد.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا دوچرخه مکمل حوزه حمل و نقل عمومی است، گفت: شبکه حمل و نقل عمومی در ایران ناقص است به همین دلیل مردم رقبتی به استفاده از آن ندارند.
وی با اشاره به اینکه برخی شهرها با می نی بوس و تراموا قهر هستند در صورتی که ۲ مدل جذاب و خوب حمل و نقل عمومی است که نباید از چرخه حذف شود؛ افزود: باید مردم احساس کنند وسایل حمل و نقل عمومی جذاب تر و با کیفیت تر شده است تا از آن استفاده کنند.
گفتنی است معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در سفر سه روزه خود به استان خراسان رضوی، از روند پیشرفت پروژه های ریلی شهرستان خواف و سنگان و گمرک و پایانه مرزی دوغارون، گمرک و پایانه مرزی و منطقه ویژه سرخس، قطار شهری مشهدمقدس،طرح های توسعه ای عمران شهری در شهرداری مشهد و محل احداث پایانه غرب مشهد بازدید نمود . لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات