افتتاح آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) مشهد در  ...

افتتاح آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) مشهد در ...

افتتاح آسایشگاه جانبازان امام خمینی مشهد در میلاد امام رضا(ع)/عزم جدی مدیریت شهری در افزایش بهبود شرایط رفاهی جانبازان و توانیابان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدحسین ودیعی، روز گذشته و در دیدار با «محمدحسین پوردام»، جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی اظهارکرد: آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) در پارک ملت دارای یک ساختمان بسیار قدیمی و فرسوده بوده که مشکلات مختلفی را سبب شده است؛ از سالها قبل بخش توسعه این آسایشگاه آغاز ولی در مراحل اولیه پروژه متوقف مانده بود، بارها و بارها نیز جانبازان در این خصوص اعتراضات و تقاضای خود را مطرح کردند تا دستگاه و مسئول برای تکمیل این پروژه اقدام کنند.

وی افزود: در نهایت شهرداری وارد عمل شد و با بودجه مناسب در سال گذشته و امسال که در مجموع ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این پروژه هزینه کرد توانست عملیات عمرانی پروژه را به پایان رسانده و این روزها شاهد اقدامات نهایی پروژه هستیم تا بتوانیم آن را در روز میلاد امام رضا علیه السلام افتتاح کنیم.

ودیعی گفت که با تکمیل این پروژه، ساختمانی به نسبت مناسب و دارای تجهیزات خوب و کارکردی در اختیار جانبازان بالای ۷۰ درصد و قطع نخاعی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای شهر با تاکید بر وظایف قانونی و انسانی شهروندان و مدیریت شهری در راستای حفظ جایگاه و تجلیل از مقام جانبازان گفت: هر چند مسئولیت مستقیم امور مربوط به جانبازان بر عهده دستگاه دیگری است اما بر اساس وظایف ملی و شرعی مدیریت شهری برآن شده تا جایی که امکان و شرایط و اختیارات مهیا است به این عزیزان خدمت کند. این مسیری است که از گذشته آغاز شده و تا الان ادامه داشته است.

ودیعی با اشاره به آنکه در یک سال گذشته اکثر مراسم های مربوط به حوزه جانبازان و ایثارگران با متولی گری شهرداری مشهد برگزار شده است اضافه کرد: عموما در این مراسم ها بنیاد جانبازان و سایر سازمان ها به عنوان مهمان شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: در دوره اخیر مدیریت شهری در راستای تکریم و تجلیل از این عزیزان، برای آشنایی با خانواده و مشکلاتشان بطور مستمر دیدارهای رودررو و از نزدیک در محیط زندگی با خانواده های جانبازان و ایثارگران داشته ایم و در آینده این روال ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه همه تلاش خود را به کار گرفته ایم مشکلاتی که این عزیزان در سطح شهر با آنها درگیرند تا جایی که در توان و اختیار ما باشد برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد در توضیح منشور حقوق و وظایف شهرنشینی و نسبت آن با حقوق جانبازان و توانیابان گفت: سند مصوب شده در شورای شهر مشهد منشوری بسیار مترقی است که ابعاد مختلف حقوق و مسئولیت های شهروندان و مدیریت شهری در آن دیده شده است.

وی افزود: از جمله بخش‌های آن حقوق و مسئولیت مدیریت شهری در قبال گروه‌های خاص، توانیابان، جانبازان و ایثارگران است از زوایای مختلف نیز به این مهم پرداخته شده هم در باب تکریم و تقدیر از رشادت ها و ارزش های ایثارگری و هم در راستای تسهیل شرایط محیط شهری و المان های شهری برای زندگی راحت این قشر.

ودیعی ادامه داد: تصویب مقررات و ضوابط ویژه در جهت تسهیل زندگی این عزیزان در شهر از دیگر اقدامات مدیریت شهری بوده که در راستای منشور شهرنشینی هم هست و به طور جدی پیگیری شده است. در این خصوص تاکنون چندین مصوبه در کمیسیون های ایثارگران و برنامه ریزی تنظیم شده است، همچنین نامگذاری معابر و اماکن به نام شهدا، ایثارگران و جانبازان از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده و تاکنون چند مورد در شهر اجرا شده است.

ودیعی همچنین از تشکیل پویشی خبر داد که برای آگاه سازی درباره حقوق عابرین پیاده و گروه‌های خاص و توان یابان راه اندازی شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگ سازی اقداماتی انجام شده که کافی نبوده و باید کارهای جدیدتر و گسترده‌تری برنامه ریزی و اجرا شود.

وی از جمله اموری که بر اساس تاکیدات منشور حقوق شهرنشینی باید در شهر اجرایی شود گفت: فضای پارک خودرو، مجوزهای خاص برای ورود به محدوده ها، رمپ ها و آسانسورها و... همچنین تامین شرایط آسان سازی تردد جانبازان و توانیابان در محیط های شهری، مراکز اداری فرهنگی گردشگری تجاری اقامتی و... از مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون های بودجه و اقتصای شورای شهر مشهد بر این مورد تاکید کرد که: موارد گفته شده در استاندارد های ساختمانی و قوانین مربوط لحاظ شده و با دقت و جدیت پیگیری می شود تا در پروژه های جدید طراحی ها و اجرا به نوعی باشد که تردد معلولین، جانبازان و توان یابان در رفت و آمد در شهر و فضاهای مختلف بدون مشکل و نگرانی انجام شود.

شایان ذکر است این دیدار به مناسبت دهه کرامت انجام شد؛ «محمدحسین پوردام» دارای مشکلات جسمی شدید و یک پای مصنوعی بوده و تاکنون ۸۳ فقره عمل جراحی پشت سر گذاشته است.

رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران وی را راوی زنده و واقعی روایت های جنگ دانست که از دل آتش و خون جان زنده به دربرده است.

وی بر این مهم تاکید کرد که مدیریت شهری تمام توان خود را برای خدمت شایسته به این یادگاران مقدس جنگ و رشادت به کارگرفته و خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات