هفته آینده شهردار یزد را انتخاب می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر یزد از انتخاب شدن شهردار جدید یزد در هفته آینده خبر داد.
غلامعلی سفید شامگاه شنبه در یک‌صد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان، گفت: روز ۱۳ آبان با تاریخ ایران ارتباطی برقرار کرده است که تبعید امام خمینی (ره) و شروع نهضت، تیراندازی به دانش آموزان در این روز و تسخیر لانه جاسوسی در این روز انجام شد و اخیراً نیز تحریم‌ها را در روز ۱۳ آبان گذاشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه این روز، روز پربار و پرحجم ازنظر وقایع بوده است، افزود: این روز مظهر مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی شده و می‌تواند مظهر مقاومت باشد و ان‌شاءالله به آن توجه و تکریم کنیم و با کمک مردم از تنگناها عبور کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن گرامیداشت سالروز شهادت پیامبر اکرم (ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع)، تصریح کرد: ان‌شاءالله بتوانیم رهرو خوبی برای ائمه (ع) باشیم و نیز در همین روزها، روز فرهنگ عمومی و روز وقف راداریم که از سازمان اوقاف می‌خواهم، وقف در بستر توسعه یزد معنی پیدا کند.
سفید در خصوص شهردار جدید یزد، اظهار داشت: از زمانی که آقای جمالی‌نژاد رفتند، بحث انتخاب شهردار مطرح‌شده و تاکید ما این بود گزینه مناسبی انتخاب شود که هم توان، تجربه، سلیقه، آمادگی، تلاش و دوام داشته باشد.
این مقام مسئول بابیان اینکه رزومه‌های افراد مختلف گرفته و افراد بسیار خوبی در آن گزینه‌ها بود، اذعان داشت: چنانچه کسی دعوت نشده به این معنا نیست که توان کاری نداشته و یا انسان ارزشمندی نبوده است.
وی ادامه داد: از مدیران درون شهرداری، معاونت‌ها و حتی غیر معاونت‌ها و افراد مختلف یزدی در ادارات و از شهرداری تهران و معاونت عمرانی استانداری اصفهان نیز در گزینه‌های شهردار جدید بودند و مرتباً رزومه‌های آن‌ها برای تمام اعضای شورای اسلامی شهر فرستاده‌شده که همه در جریان قرار گیرند.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: در جلسه هیئت‌رئیسه به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر، آقایان عباسی و شایق به نمایندگی از همه رزومه‌ها را بررسی و پنج نفر را انتخاب کنند که آن افراد بیشتر موردبررسی قرار گیرند و با بررسی دوستان چهار نفر انتخاب شدند که یکی از آن‌ها بازنشسته بود که طبق قانون بررسی شد.
سفید یادآور شد: یکی از سه نفر دیگر، آقای مقدس‌زاده معاون عمرانی فعلی استانداری اصفهان، اصالتاً مشهدی و در شهرداری تهران به‌عنوان شهردار مناطق کارکردند و مدتی نیز رئیس خانه‌سازی سازمان تامین اجتماعی بودند و رشته تحصیلی وی مالی بوده و مسلط بر مسائل مالی و اجرایی و آشنایی با مسائل شهرداری است.
این مقام مسئول بابیان اینکه یکی دیگر از دوستان، آقای محسنی بودند که ظاهراً شهردار منطقه شش تهران و دوستان وی را معرفی کردند و دیگری آقای فرهمند از معاون فعلی شهرداری یزد و معاون شهرسازی هستند که این سه نفر برای بررسی بیشتر در اولویت قرار گرفتند، ابراز داشت: از آن‌ها رزومه بیشتر درخواست شد که آقای مقدس‌زاده چند روز پیش به یزد سفر کردند که وی گفت: برنامه‌ای ارائه نمی‌دهم، به جهت اینکه شورای اسلامی شهر برنامه‌ای برای این دوره داشته و بنده نمی‌خواهم برنامه شمارا به هم بریزم.
وی ادامه داد: بیشتر رویکردهای خود را برای اجرای این برنامه‌ها دارم که رویکرد وی عمدتاً در بخش اقتصادی بود و تاکید وی بر این است که از توان مالی و سرمایه مردم استان، کشور و بیرون استفاده کنم و نمی‌توان به پول دولت و شهرداری برای اجرای پروژه‌ها تکیه کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: آقای فرهمند چون در یزد بودند، تصمیم بر این شد که همه اعضای شورای اسلامی شهر باشند که با وی صحبتی داشته باشیم و شورای اسلامی شهر تقریباً باید بین این دو نفر انتخاب خود را انجام و ان‌شاءالله شنبه هفته آینده شهردار را انتخاب خواهیم کرد و انتخاب شهردار به ماه ربیع‌الاول موکول می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات