حدود ۱۸ هزار تشتک برای درختان اراک ایجاد شده است

حدود ۱۸ هزار تشتک برای درختان اراک ایجاد شده است

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک ، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک از آزادسازی و ایجاد بالغ بر ۱۸ هزار تشتک اطراف درختان در مناطق مختلف اراک خبر داد.
کشاورزیان در خصوص اقدامات انجام شده برای حفاظت از درختان اراک گفت: وضعیت درختان مناطق اراک به صورت مستمر و دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد و بر اساس شرایط مناطق اقداماتی برای اصلاح و بهبود وضعیت درختان تعریف و اجرا می شود.
وی با تاکید بر اهمیت آزاد سازی اطراف درخت برای آبرسانی و هوارسانی مناسب تر به درخت، تصریح کرد: در بخشی از فضای سبز مناطق اطراف درخت با لایه سخت مانند آسفالت و سنگ پوشیده شده که این مسئله باعث آسیب وارد شدن به درخت می شود.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک ادامه داد: بر این اساس اقدامات اصلاحی و ایجاد تشتک اطراف درختان در مناطق مختلف انجام شد.
کشاورزیان افزود: در منطقه یک دو هزار و ۱۰۰ تشتک خاکی و بتنی در اطراف درختان در فضای سبز مکان های مختلف از جمله پارک مادر، شهدای گمنام، پیروزی، مشاهیر، حافظیه و… ایجاد شده است.
وی بیان کرد: در منطقه دو نیز هزار و ۲۶ تشتک اطراف درختان ۱۰۰ محدوده، در منطقه سه تعداد هزار و ۴۳۰ تشتک برای درختان ۲۰ محدوده فضای سبز، در منطقه چهار نیز پنج هزار و ۵۰۰ تشتک دور درختان حاشیه معابر و فضاهای سبز، در منطقه پنج دور درختان محدوده های فضای سبز حدود ۱۱ هزار و ۴۹۶ تشتک و در منطقه ۶ نیز دو هزار و ۸۰۰ تشتک دور درختان این منطقه ایجاد شده است.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک حفظ، نگه داری و بررسی مستمر فضای سبز را از اولویت های سازمان برشمرد و گفت: برای رفع آسیب های احتمالی به درختان و فضای سبز اراک پایش دوره ای انجام می شود و امیدواریم با مجموعه اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده در این بخش فضای سبز مناسب با کمترین میزان آسیب در اراک ایجاد شود.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات