آب سد سپیدرود رهاسازی شد

آب سد سپیدرود رهاسازی شد

مدیر عامل آب منطقه ای استان گیلان از رها سازی آب سد سپیدرود در ساعت ۲۴ شب گذشته خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیف الله آقابیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به شروع فصل زراعی به تمام شالیکاران گیلانی توصیه کرد: ضمن استفاده بهینه از بارش های فصلی و آب های جاری و بهره گیری از ایستگاههای پمپاژ آب، آبندانها، استخرها و چاههای عمیق و نیمه عمیق موجود، چنانچه تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده اند هرچه سریعتر این امکانات را برای شالیزارهای خود آماده کنند.

وی همچنین به تمام افراد حقوقی و حقیقی و کسانی که در بستر و حاشیه رودخانه ها بخصوص رودخانه سپیدرود مستقر و در حال اجرای پروژه و یا برداشت شن و ماسه هستند، اعلام کرد: برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی جانی و مالی نسبت به جمع آوری ماشین آلات و دستگاههای خود از مسیر و حاشیه رودخانه و همچنین در صورت ایجاد سدهای خاکی انحرافی در مسیر رودخانه برای برداشت شن و ماسه و یا اجرای پروژه نسبت به تخریب آن اقدام تا مسیر جریان رودخانه به شرایط اولیه باز گردد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز فصل زراعی برای آبرسانی به اراضی کشاورزی، رودخانه ها، نهرها و کانالهای آبرسانی استان آبگیری شده و در صورت بی احتیاطی خطر غرق شدن افراد را بدنبال دارد.

وی همچنین به مردم استان به ویژه کشاورزان و ساکنان حریم رودخانه ها و کانالهای آبرسانی هشدارداد: برای جلوگیری از هر گونه حادثه دلخراش موارد احتیاط را در مورد خانواده و فرزندان دلبند خود رعایت کنند.

آقابیگی ادامه داد: در صورت بروز هرگونه حادثه قطع آب کانالها مشکلات فراوانی را برای این شرکت و شالیکاران منطقه بدنبال خواهد داشت.

 

 

    نظرات