عباسی (موافق): افزایش بودجه عمرانی مدت اجرای پروژه‌ها را کاهش می‌دهد

عباسی (موافق): افزایش بودجه عمرانی مدت اجرای پروژه‌ها را کاهش می‌دهد

www.BanaNews.irاسداله عباسی موافق سوم کلیات بودجه با بیان اینکه ایجاد شغل و کاهش بیکاری از ویژگی های مهم بودجه امسال است گفت: افزایش بودجه عمرانی مدت پروژه ها را کاهش می دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اسداله عباسی به عنوان موافق سوم کلیات بودجه سال ۹۰ گفت: دوستانی که مخالف بودجه سال ۹۰ هستند باید از احساسات بپرهیزند و به اصل مطلب که همانا بررسی کمیسیون تلفیق است بپردازند.

وی ادامه داد:اگر به قانون برنامه استناد می‌شود باید آمار و ارقام درست باشد و مطالبی گفته نشود که با مطالبی که با کلیات بودجه است مغایرت داشته باشد.

عباسی گفت:کلیات بودجه که تقدیم شده با آن چیزی که در کمیسیون تلفیق مصوب شده مغایرت دارد بنابراین امید است در سال جهاد اقتصادی و افق ۱۴۰۴ متناسب باشد و برخی از اشکالات هم که بر این بودجه وارد است نمایندگان باید آن را اصلاح کنند.

نماینده رودسر ادامه داد: اعتبار نوسازی مدارس از ۱۱ هزار میلیارد ریال بودجه ارزی موضوعات دیگر مطرح نبود و بعد از جلسات کمیسیون تلفیق متأسفانه در اولویت آخر قرار گرفت بنابراین اگر محقق شود و وارد صندوق شود سهم نوسازی را می‌دهند، که این موضوع کمی بی‌انصافی است.

وی اظهار داشت: ویژگی بودجه امسال تخصیص منابع اعتبارات عمرانی است که سهم اعتبارات عمرانی جهش پیدا کرده است و برای پاسخگویی به تمام طرح‌های نیمه تمام دولتی در این جا دیده شده است و وقتی به ۴۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد یعنی مدت اجرای پروژه‌ها را کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: نکته دوم کاهش فاصله طبقاتی در جامعه متناسب با برنامه است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد و از واژه‌های اضافی کاسته شده است.

وی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های دیگر بودجه تأکید بر ترویج فرهنگ است ادامه داد: نکته چهارم پشتیبانی بر توانمندسازی تعاونی‌ها در اقتصاد و عرصه سیاسی است که در جهت‌گیری سیاست‌های برنامه پنجم به گونه‌ای است که واگذاری‌ها به صورت گسترده انجام شود.

*توجه به بخش کشاورزی با ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار

عباسی گفت:از دیگر ویژگی‌های بودجه توجه به بخش کشاورزی است چرا که عمده مشکلات بخش کشاورزی در دو مشکل اساسی است.

وی افزود:یکی از مشکلات شبکه‌های آبیاری و زهکشی و دومی سیستم‌های آبیاری سنتی است که اینجا با توجه به اینکه برای این دو بخش ۶ هزار میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی شده در جهت تحقق برنامه پنجم و افق ۱۴۰۴ و سال جهاد اقتصادی به آن معنا ببخشند.

وی ادامه داد:موضوع دیگر که بر اساس قانون برنامه در کمیسیون تلفیق به آن بحث شده است و آن را به حاشیه نکشانند بحث اشتغال است. وی اضافه کرد:بر اساس برآوردها حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متقاضی شغل وجود دارد و تا پایان سال ۹۲ باید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل و بعد از این سال باید به ۸۰۰ هزار متقاضی شغل کاهش یابد.

به گفته وی ،در بودجه سال ۹۰ چیزی که برای اشتغال پیش‌بینی شده است امید است در پایان سال ۹۲ به درصد مناسبی از کاهش بیکاری برسیم تا امید را به جوانان برگردانیم.

عباسی خاطر نشان کرد: نکته دیگر این است که در بخش سلامت جهش مطلوبی دیده شده است و امید است در سال ۹۰ دولت بتواند طرح پزشک خانواده را اجرا کند.

به گفته وی، بیمه کارگران ساختمانی که حدود ۲ میلیون نفر هستند و کسانی که در شبکه حمل و نقل کار می‌کنند یکی از اهداف پیش‌بینی شده در بودجه است.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، وی خاطر نشان کرد:با حفظ تولید مسکن و تمهیداتی که دولت و مجلس اندیشیده است برای اولین بار بعد از ۵۰ سال پله‌های ترقی قیمت مسکن کنترل شده است.

 

 

    نظرات