تونل تنگ زاغ آماده بهره برداری است

تونل تنگ زاغ آماده بهره برداری است

www.BanaNews.irمدیرکل منطقه هشت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: تونل تنگ زاغ در بزرگراه سیرجان - بندرعباس هم اکنون آماده بهره برداری رسمی شده و می توان مسیر منطقه تنگ زاغ را در مدت ۱۷ دقیقه طی کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،'علی اکبر محمدی' با تشریح عملیات مهندسی تونل تنگ زاغ گفت: این تونل با مشخصات فنی ویژه و با تلاش مهندسان ایرانی ، در منطقه کوهستانی صعب العبور با حفر تونل دوم تنگ زاغ در ۷۰ متری پایین تر از موقعیت تونل قدیم حفاری و آماده شده است.

وی با اشاره به افزایش بیش از گذشته ترانزیت در محور بندرعباس - سیرجان افزود: با پیگیری‌های مستمر انجام شده در دولت دهم حفاری این تونل عظیم ظرف مدت ۱۱ ماه و عملیات لاینینگ آن را طی شش ماه به اتمام رسید.

مدیرکل ساخت و توسعه منطقه هشت وجود بنادر مهم شهید رجایی و شهید باهنر، مراکز مهم کشاورزی و صنعتی و توسعه استان هرمزگان را عوامل افزایش حجم ترانزیت در محور استراتژیک بندرعباس – سیرجان ذکر کرد و افزود: به همین دلیل و به علت شیب طولی زیاد راه‌های طرفین تونل قدیم واقع در محور موجود، راه بندان‌های سنگینی به خصوص در فصل‌های مسافرتی در دو طرف تونل قدیم تنگ زاغ ایجاد می شد و مردم در این منطقه ساعت‌ها متوقف می شدند.

به گفته وی دیگر خبری از راه بندان‌های چند ساعته نیست و می توان مسیر را در آن منطقه در مدت ۱۷ دقیقه طی کرد.

 

 

    نظرات