مطالبات پیمانکاران پروژه های دولتی مانعی برای قرار داد های جدید

مطالبات پیمانکاران پروژه های دولتی مانعی برای قرار داد های جدید

www.BanaNews.irدبیر انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران و شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی و تجهیزاتی استان تهران گفت : مطالبات سنگین پیمانکاران پروژه های دولتی به منزله مانعی برای عقد قرار دادهای جدید محسوب می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا سیفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : سال گذشته از سوی وزارت نیرو ، آب وفاضلاب و سازمان نوسازی مدارس به پیمانکاران پروژه هایشان هیچگونه پرداختی صورت نگرفت و کماکان مطالبات وجود دارد .

وی افزود : اعضای این انجمن در بخش برق بالغ بر ۲۰۰ پیمانکار هستند که چنانچه حداقل مطالبات آنها را در نظر گرفته شود ،دو هزار میلیارد ریال طلب این گروه است .

سیفی درخصوص پیمانکاران فعال در زمینه آب و فاضلاب اظهار داشت : شمار پیمانکاران این بخش در انجمن نامبرده بالغ بر ۷۰ شرکت است که هریک حداقل ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال از کارفرمایان دولتی خود طلب دارند .

وی اضافه کرد: کارفرمایان دولتی طرف قرار داد اعضای این انجمن، در رابطه با مفاد قرار دادها که در آن پیش پرداخت ، تامین هزینه های صورت وضعیت و خسارات مربوطه قید شده ،اقدام اجرایی نمی کنند .

به گفته دبیر انجمن مذکور ، دولت تولید کنندگان مختلف واحد های صنعتی و غیر صنعتی را در قالب طرح هدفمند سازی یارانه ها مورد حمایت قرار می دهد و در خصوص هزینه های آب ،برق ،گاز تدابیر لازم اندیشیده شده ، اما پیمانکاران ساختمانی که مواجه با افزایش هزینه مصالح ساختمانی ناشی از اجرای طرح مذکور هستند و نیز هزینه حمل ونقل بیشتری باید متحمل شوند ، اصلا مورد حمایت قرار نگرفته اند.

وی خواستار تفکیک حسابرسی بودجه عمرانی از جاری شد ، زیرا چنانچه قرار داد های پیمانکاران جدا مورد ارزیابی قرار نگیرد ، آنها قادر به اخذ هزینه های صورت گرفته در چارچوب قرار دادها نیستند.

انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران و شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی و تجهیزاتی استان تهران دارای یک هزار و ۶۰۰ عضو است .

 

 

    نظرات