حضور مهندسان شهرساز در پست های مدیریتی یک فرصت است

حضور مهندسان شهرساز در پست های مدیریتی یک فرصت است

به گزارش شهریار، مهندس ایرج شهین باهر در جلسه دیدار صمیمی مهندسان شهرساز با استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در گذشته در پست های مدیریتی، مهندسین شهرساز حضور نداشتند اما خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که مهندسان شهرساز در پست های مدیریتی مهم ایفای نقش می کنند که از جمله آن ها می توان به استاندار آذربایجان شرقی اشاره کرد.

شهردار تبریز اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از مدیران شهرداری تبریز اعم از شهرداران مناطق، سازمان ها و... جزو مهندسان شهرسازی هستند.

وی از این اتفاق به عنوان فرصتی برای پیاده کردن اهداف شهرسازی یاد کرد و گفت: موضوعات مرتبط با این حوزه را می توانیم در برهه کنونی بهتر از گذشته بررسی و به نتایج عملی مطلوبی برسیم.

شهردار کلانشهر تبریز با بیان اینکه امروزه معاونت شهرسازی در شهرداری، به عنوان یک معاونت درآمدزا تلقی می شود، اظهار کرد: این ها موضوعات و آسیب هایی هستند که در سطح شهر و استان نمی توان حل کرد، بلکه باید در سیاست گذاری های کلان کشوری و تخصیص بودجه ها، مواردی این چنینی مورد توجه قرار گیرند تا درآمد پایدار شهری محقق شود.

مهندس شهین باهر با بیان اینکه بودجه دولتی مترو تبریز در سال ۹۸ نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: واقعیت این است که این رقم برای چنین پروژه عظیمی کفایت نمی کند و چنین سیاست گذاری هایی، شهرداری ها را به سمت تعریف منابع مالی جدید سوق می دهند.

همچنین در این جلسه، عزتی، معاون شهرسازی شهردار تبریز به بیان برخی از مشکلات حوزه شهرسازی و دغدغه های مهندسان شهرساز پرداخت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات