اختصاص بسته‌های ویژه حمایتی رایگان به رانندگان تاکسی

اختصاص بسته‌های ویژه حمایتی رایگان به رانندگان تاکسی

شهردار اصفهان از اختصاص بسته‌های ویژه حمایتی رایگان به رانندگان تاکسی با هدف کاهش بخشی از فشارها بر آنها خبر داد.

قدرت الله نوروزی صبح امروز  _پنجشنبه ۱۳ دی‌ماه_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» در خصوص سامانه های هوشمند تاکسی که در حال حاضر بلااستفاده است، اظهار کرد: چندین مرتبه سوار بر تاکسی‌های شهر شدم و با رانندگان سختکوش این ناوگان صحبت کردم، مهمترین مشکل آنها تاکسی‌مترهایی است که به هفت هزار دستگاه تاکسی داده شده، البته اگر تاکسی‌مترها استفاده شده بود، می‌توانست کارساز و به نفع راننده و مسافر باشد، اما مورد استقبال قرار نگرفت، اما نکته مهم این است که در حال حاضر رانندگان تاکسی گرفتار وام‌هایی هستند که برای نصب این سامانه دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: به منظور کاهش بخشی از فشارهای رانندگان تاکسی، سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کالای مورد نیاز شامل ۱۴ هزار حلقه لاستیک، فیلتر هوا و روغن برای هفت هزار راننده به صورت رایگان در مرحله نخست تخصیص یافت.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این بسته حمایتی مربوط به مرحله اول بوده که به رانندگان تاکسی تعلق می‌گیرد و باز هم کمک خواهیم کرد تا بتوانیم بخشی از ضرری که در گذشته به آنها تحمیل شده را جبران کنیم ؛ امیدواریم در مرحله بعدی نیز امکانی فراهم شود که تا حدی ضرری که به آنها در گذشته وارد شده را جبران کنیم.

نوروزی با بیان اینکه رانندگان تاکسی سفیران شهر اصفهان هستند، افزود: رانندگان تاکسی با توجه به اینکه همه روزه با مسافران و میهمانان داخلی و خارجی در ارتباط هستند، می‌توانند شهر را آن‌گونه که شایسته است به جهانیان معرفی کنند.

تلاش برای دست یافتن به حمل و نقل پاک

وی ادامه داد: خوشبختانه در این ایام به منظور کاهش آلودگی‌ هوا و کمک به رفع مسائل ترافیکی در حوزه حمل و نقل و ترافیک برنامه هایی را از ۲۶ آذر ماه در شهرک آزمایش با برگزاری مسابقه بین رانندگان اتوبوس آغاز کردیم و تا ۲۹ دی ماه این روند ادامه دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه روز گذشته با حضور گرم مردم ۱۵ ایستگاه دوچرخه جدید رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: روز سه شنبه هفته جاری نیز خیابان ابوذر رهنان به یکی از گذرهای فرهنگی شهر تبدیل و اقدامات فرهنگی، نمایش فیلم و برنامه‌های متنوع دیگر در آن اجرا شد که خوشبختانه استقبال و همرانی اهالی رهنان را به دنبال داشت.

نوروزی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم برای ترافیک و استفاده مناسب از دوچرخه فرهنگ‌سازی و موتورهایی که آلایندگی بالایی دارند را به موتورهای برقی تبدیل کنیم، شهری شایسته برای زندگی خواهیم داشت.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در خصوص استفاده از موتورهای برقی اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: مداخله و مشارکت جدی افرادی که می‌خواهند از موتورسیکلت‌های برقی استفاده کنند را داریم و البته تمام این تلاش‌ها برای داشتن حمل و نقل پاک در شهر اصفهان است.

شهروندان دیده‌بان آلودگی هوای شهر باشند​

​شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه برای داشتن شهر پاک، شهروندان باید همکاری کنند و دیده‌بان آلودگی هوای شهر باشند، گفت: شهروندان در طرح دیده‌بان آلودگی هوا می توانند هر کجا وسایل نقلیه آلاینده ای را مشاهده کردند، دودزا بودن آن را اطلاع دهند. بخشنامه‌ای برای تمام سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری صادر شده تا معاینه فنی خودروها را از خودمان آغاز کرده باشیم، البته نتیجه این اقدامات بررسی و اعلام خواهد شد تا شهری ایمن از آلودگی‌ها و روان برای تردد شهروندان داشته باشیم.

"طرح پل صاحب روضات" در انتظار تصویب شورای ترافیک استان

وی در خصوص تعیین تکلیف احداث پل صاحب روضات، تصریح کرد: برای احداث پل صاحب روضات نیاز به مجوز راهنمایی و رانندگی است و باید طرح آن در شورای ترافیک استان تصویب شود؛ احداث پل صاحب روضات نیازمند تعامل بین دستگاه‌های مختلف است و باید مجوزهای لازم از دستگاهی خارج از شهرداری دریافت و در شورای ترافیک استان مورد تصویب قرار گیرد، به طور حتم احداث این پل در کاهش ترافیک بزرگراه شهید خرازی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

اصفهان زیرساخت مناسب دوچرخه سواری را ندارد

وی با اشاره به مسیرهای دوچرخه و شبکه‌ای نبودن آنها، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های شهرداری اصفهان داشتن حمل و نقل پاک در شهر است، البته دوچرخه بهترین وسیله است، اما اصفهان هنوز زیرساخت مناسب دوچرخه سواری را ندارد، در حالی که باید مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن باشد.

شهردار اصفهان اظهارکرد: در مسیر دوچرخه‌ای که در خیابان باغ گلدسته احداث شده حدود ۱۰ تا ۲۰ تقاطع از آن عبور می‌کند و دوچرخه‌سواران ایمنی لازم را ندارند و این یک ایراد است.

وی با بیان اینکه احداث ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است، گفت: تاکنون سه کیلومتر مسیر دوچرخه در مناطق مختلف از جمله بوستان شهید روح الامین احداث شده و به مرور افزایش خواهد یافت.

تسهیل‌گری شرایط ورود بخش خصوصی

نوروزی با بیان اینکه دوچرخه باید به عنوان وسیله‌ای مناسب، جایگزین خودروهای تک سرنشین باشد، تصریح کرد: در حال حاضر دوچرخه‌سواری در اصفهان آن‌گونه نیست که به حمل و نقل برای انجام سفرهای درون شهری کمک کند، بیشتر تفریحی بوده و هنوز جایگزین حمل و نقل بنزینی نشده است.

وی اظهارکرد: تعداد ۱۵ ایستگاه جدید در شهر اصفهان راه‌اندازی شده که با احتساب ۱۵ ایستگاه قبلی تعداد آنها به عدد ۳۰ رسیده است، افزود: در ایستگاه‌های جدید دوچرخه های برقی، رکابی، تک‌سرنشین و دو سرنشین، اسکوترهای برقی با کمک بخش خصوصی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، البته شهرداری تسهیل‌گر شرایط برای ورود بخش خصوصی است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: باید بسترهای لازم فراهم شود تا دوچرخه سواران به آسانی در خیابان‌های شهر تردد داشته باشند، اگر این سیاست درست ادامه پیدا کند، می‌توان روزی را شاهد بود که شهروندان با استفاده از دوچرخه به محل کار و تحصیل بروند همانطور که در گذشته اصفهان شهر دوچرخه‌ها بود.

وی ادامه داد: دوچرخه باید جایگزین وسایل نقلیه شود تا شهر را زیست‌پذیر و پایدار کرده و حمل و نقل را منطقی کنیم، برای تحقق این مهم به جای عریض کردن خیابان‌ها، باید به سمت و سوی حمل و نقل عمومی و پاک مثل مترو حرکت کنیم.

انجام حفاری تونل‌های خط دو مترو به زودی

نوروزی با بیان اینکه به زودی حفاری تونل‌های خط دو مترو آغاز می‌شود، تاکید کرد: خوشبختانه عملیات اجرای تعدادی از ایستگاه‌های خط دو مترو در دستور کار است.

وی گفت: در حال حاضر روزانه ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر از شهروندان از مترو برای انجام سفرهای درون شهری استفاده می‌کنند، البته اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و دوچرخه‌ها را نیز باید تقویت کرده و همه تلاش کنیم از وسایل تک سرنشین کمتر استفاده کنیم؛ خودرو شخصی وسیله‌ای برای تفریح در خیابان‌ها نیست.

شهردار اصفهان اظهارکرد: باید تمام طرح ها برای دوچرخه به مسیر ایستگاه‌های اتوبوس و مترو ختم شود تا مردم دوچرخه را در ایستگاه پارک کرده و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی ادامه مسیر دهند، در واقع باید پیوند منطقی بین همه وسایل نقلیه ایجاد شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات