پراخت عوارض کلید توسعه شهر است

پراخت عوارض کلید توسعه شهر است






طی چند دهه گذشته شاهد افزایش وظایف شهرداری‌ها به عنوان سازمان‌هایی خدماتی و مردم نهاد بوده ایم.اگر می‌بینیم در برخی از شهرهای دنیا مردم از امکانات مناسب، فضای دلنشین و خدمات شهری با کیفیت بهره مند هستند، دلیلش بیش از هر چیز به خود آنها باز می‌گردد.

شهروندان شهرهای توسعه یافته، در تامین هزینه های شهر و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها نقش به سزایی دارند و با پرداخت عوارض سهم خود را از خدماتی که دریافت می‌کنند می‌پردازند.

این شهروندان شهر را از آن خود می‌دانند و به دنبال ایفای نقش خود برای آبادانی و توسعه هر چه بیشتر آن هستند.

بدون شک اگر مردم در تامین بخشی از هزینه‌های شهر مشارکت نداشته باشند، مدیریت شهری هم نمی تواند اهداف پیش بینی شده در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ... را به درستی محقق کند.

بر این اساس شهرداری‌ها با فرهنگسازی و اجرای طرح‌های تشویقی در تلاشند تا مشارکت حداکثری شهروندان در پرداخت عوارض را جذب و از این طریق مسیر خدمات رسانی به آنها را هموارتر سازند.


نقش شهروندان در اداره شهر
معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت مشارکت شهروندان در اداره شهر، اظهار کرد: این روزها به هر گوشه و کنار کرج که نگاه کنیم، پروژه‌های می‌بینیم که تکمیل آنها چهره شهر را تغییر می‌دهد و مردم را نسبت به عملکرد مدیریت شهری دلگرم می‌کند.

علی سلطانی مقدم توضیح می‌دهد: بدون شک شهرداری برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها به منابع مالی زیادی نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به امکانات و منابع محدود مدیریت شهری، برای تامین بخشی از هزینه این طرحها و اداره بهتر شهر راهی جز مشارکت شهروندان وجود ندارد.

وی ادامه می‌دهد: شهروندان در واقع وارثان اصلی شهر هستند که هر روزه از امکانات و خدمات مختلف شهر بهره‌مند می‌شوند و طبیعی است که بخشی از هزینه‌های اداره شهر را بپردازند.


عوارض یکی از مطممئن ترین راهها برای  دستیابی به درآمد پایدار است
این مسئول با تاکید بر ضرورت پرداخت عوارض از سوی شهروندان خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها از محل دریافت عوارض شهری بخشی از درآمد خود را برای رسیدگی به امور شهر تامین می‌کنند. بر این اساس باید گفت مردم با پرداخت به موقع عوارض سرعت توسعه و آبادانی شهر را افزایش می‌دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری بودجه دولتی ندارد، تحقق عوارض شهری یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای دستیابی این نهاد به درآمد پایدار شهری  محسوب می‌شود.


ضروت فرهنگسازی برای پرداخت به موقع عوارض
سلطانی مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی برای پرداخت به موقع عوارض توسط شهروندان، گفت: برای جذب مشارکت مردم در پرداخت عوارض شهری باید فرهنگسازی و اعتماد سازی لازم صورت بگیرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج افزود: بدون شک با آگاه کردن مردم از اهداف، وظایف، ماموریت‌هاو خدمات شهرداری، اعتماد عمومی نسبت به مدیریت شهری افزایش یافته و شاهد مشارکت بیش از پیش مردم در پرداخت به موقع عوارض نوسازی، کسب و پیشه،عوارض از محل ارزش افزوده و بهای خدمات خواهیم بود.

وی در پایان گفت: از رسانه ها انتظار می‌رود با اطلاع رسانی مناسب مردم را از نتایج پرداخت به موقع عوارض آگاه سازند تا از این طریق شاهد جذب درآمد پایدار برای شهرداری باشیم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات