عملیات هرس زمستانه درختان معابر و خیابانهای سطح شهر آغاز شد

عملیات هرس زمستانه درختان معابر و خیابانهای سطح شهر آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای شهر چناران، مهندس مجید مظفری، گفت: عملیات هرس درختان در بلوارها ، پارکها و معابر اصلی و فرعی و در راستای بازپیرایی و فرم دهی شاخه های درختان هم اکنون در نقاط مختلف شهر توسط پیمانکارآغاز و تا اواخر بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
وی گفت: هرساله از اواخر آذرماه، عملیات هرس درختان غیر مثمر خزان پذیر شهر با توجه به تنوع این درختان که در سطح شهر وجود دارد از جمله افرا، زبان‌ گنجشک، چنار، اقاقیا و توت انجام می شود.
مسئول فضای سبز شهرداری چناران با اشاره به ضرورت هرس درختان در طول سال، افزود: هرس به موقع درختان منجر به افزایش تولید شاخه های جوان، فرم دهی و حذف شاخه های خشک و اضافی و زیباسازی منظر شهری می شود.
مهندس مظفری بیان کرد: معمولا هرس هر درخت بستگی به نوع گونه گیاهی ، سن درخت ، موقعیت و استقرار مکانی آن درخت دارد. ضمن آنکه انجام این عملیات در زمان مناسب منجر به افزایش تولید شاخه‌های جوان، فرم ‌دهی و حذف شاخه‌های خشک و بیمار، کنترل حجم تاج درختان، ایجاد دید ترافیکی و کنترل ارتفاع و حجم رشد ریشه خواهد شد.
وی در ادامه از شهروندان چنارانی خواست ازهرگونه اقدام به قطع اشجار و شاخ و برگ آن در معابر خودداری کرده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات هرس درختان سطح شهر توسط مجموعه مدیریت شهری انجام بر اساس اولویتهایی که در نظر گرفته شده است، انجام خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات