تقاطع غیرهمسطح جوادیه آماده افتتاح است

تقاطع غیرهمسطح جوادیه آماده افتتاح است


شهردار شیراز در بازدید از پروژه تقاطع جوادیه اعلام کرد: این تقاطع غیر همسطح در حال گذراندن مراحل نهایی و آماده افتتاح است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور با اشاره به نقش تقاطع جوادیه در توزیع ترافیک ورودی به شهر شیراز خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه امیدواریم شاهد تسریع در ترافیک خروجی و ورودی شیراز، تفکیک ترافیک درون شهری از برون شهری و کاهش میزان ترافیک شهرک های غربی شیراز و بلوار صنایع باشیم.
وی تصریح کرد: احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح جوادیه به طول مجموعا ۶ کیلومتر در راستای تکمیل بزرگراه کوهسار مهدی عج و رینگ پیرامونی شهر شیراز است.

بهره برداری از ایستگاه خط یک قطارشهری میدان امام حسین (ع) در دهه فجر
شهردار شیراز در بازدید دوره ای از پروژه های عمرانی سطح شهر از ایستگاه قطار شهری میدان امام حسین (ع) و تقاطع سه سطحی مطهری - امیرکبیر – رحمت نیز بازدید کرد. رییس سازمان حمل و نقل ریلی در بازدید مهندس اسکندرپور از پروژه ایستگاه قطار شهری میدان امام حسین (ع) گفت: تلاش داریم در دهه فجر ایستگاه خط یک قطار شهری میدان امام حسین (ع) را به بهره برداری برسانیم. این ایستگاه تقاطع خط یک و دو قطار شهری شیراز است و هم اکنون مراحل عمرانی آن در دست اجراست.
مهندس مرادی با بیان اینکه بهره برداری از این ایستگاه نقش مهمی در افزایش تعداد مسافرین قطار شهری شیراز خواهد داشت، افزود: در حال حاضر روزانه حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار نفر از مترو استفاده می کنند که با بهره برداری از ایستگاه میدان امام حسین (ع) تعداد مسافران قطارشهری ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
وی ضمن اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای احداث این ایستگاه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین (ع) حدود ۳۰ هزار متر مربع مساحت عملیات اجرایی دارد که تکمیل نهایی آن حدود ۱۵۰ میلیارد هزینه دارد. همچنین بهره برداری کامل از این ایستگاه که در تقاطع خط یک و دو قطار شهری قرار دارد منجر به کاهش ترافیک شمال - جنوب کلانشهر شیراز می شود.
براساس این گزارش، تقاطع غیرهمسطح جوادیه به صورت دو پل مجزا هر کدام به طول ۱۱۰ متر، دارای چهار لوپ شبدری به طول ۸۶۰ متر و چهار رمپ به طول یک هزار و ۵۰۰ متر که مجموعا با احتساب راستگردها نزدیک به پنج کیلومتر مسیر احداث شده است.
این تقاطع در توزیع ترافیک بین بزرگراه‌های کمربندی و آیت‌الله محلاتی و بلوار صنایع نقشی اساسی دارد و با بهره‌برداری از آن سهم بزرگراه آیت‌الله محلاتی که اکنون شاهد عبور و مرور کمی است در هدایت ترافیک بیشتر می‌شود.
در پروژه تقاطع غیرهمسطح جوادیه بیش از یک هزار و ۴۶۸ تن آرماتوربندی، ۵۹ هزار متر مربع آسفالت، ۴۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع قالب بندی، ۲۱ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بتن ریزی و بالغ بر ۶۳ هزار مترمربع عملیات زیرسازی، ۱۵۷ هزار مترمکعب خاکریزی، ۳۰ هزار مترمکعب پی کنی و خاکبرداری و ۲۸۱ تن گاردریل انجام شده است. همچنین با احداث این پروژه در حدود چهار هکتار درختکاری به فضای سبز شهری کلانشهر شیراز افزوده می‌شود.
ایستگاه قطارشهری میدان امام حسین (ع) با حدود ۳۰ هزار متر مربع زیر بنا یک ایستگاه تبادلی و محل تلاقی خط یک و خط دو قطارشهری شیراز محسوب می شود. این ایستگاه با  ۳۰ متر عمق یکی از عمیق ترین ایستگاههای متروی شیراز است که در ۳ طبقه و به صورت سکو جزیره ای احداث شده و دارای ۶ مسیر ورودی و خروجی است.
تقاطع سه سطحی مطهری - امیرکبیر - رحمت با هدف تکمیل یکی از شریان‌های اصلی رینگ درون شهری شیراز، روان سازی ترافیک، افزایش ایمنی تردد در کمربندی و کاهش زمان سفرهای درون شهری در حال ساخت است. بهره برداری از این پروژه به دلیل همجواری با بوستان جنت، اتصال چند شریان اصلی در محورهای شلوغ شهر و قرارگیری در ورودی شهر شیراز از سمت بوشهر، از اهمیت بالایی برخوردار است و افتتاح آن تحول بزرگی در بازگشایی و تسهیل ترافیک ورودی شهر شیراز، بلوار امیرکبیر و بلوار رحمت ایجاد می کند و گره‌گشای ترافیک ورودی جنوب غربی شیراز از محور امیرکبیر خواهد بود. پروژه تقاطع سه سطحی مطهری- امیرکبیر - رحمت که بیش از پنج کیلومتر طول دارد، در حال حاضر از جمله بزرگترین طرح های عمرانی شهر شیراز است که می توان گفت از نظر ابعادی ۶ برابر تقاطع بصیرت (پل معالی آباد) و دو برابر تقاطع میدان معلم است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات