یکی از املاک در مسیر اجرای پروژه پیاده راه تاریخی – فرهنگی محله آغه زمان در سنندج تملک شد

یکی از املاک در مسیر اجرای پروژه پیاده راه تاریخی – فرهنگی محله آغه زمان در سنندج تملک شد

شهردار سنندج با اینکه طرح ساماندهی بافت های فرسوده و احداث پیاده راه تاریخی – فرهنگی محله آغه زمان درحال اجرا است، گفت: این شهرداری در راستای اجرای این طرح یکی ازاملاک در مسیراجرای این طرح را با هزینه ۳ میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال تملک نمود.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج: شهردار سنندج بهمراه معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری از روند اجرایی پروژه احداث پیاده راه تاریخی – فرهنگی محله آغه زمان بازدید نمود.

شهردار سنندج اظهار داشت: یکی از مهم ترین معضلات  در سطح شهرها بافت های  فرسوده و ناکارآمد شهری است که در ابعاد مختلف مشکلات فراوانی را برای مدیریت شهری بوجود آورده است.

مهندس حشمت اله صیدی بیان کرد: اتخاذ سیاست های سرمایه گذاری در جهت احیای بافت های فرسوده و تاریخی می تواند باعث رونق فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این محلات را فراهم آورد.

وی گفت: محله آغه زمان یکی از محلات قدیمی و تاریخی سطح شهر است که این شهرداری با مشارکت اداره  کل راه و شهرسازی استان در سالجاری عملیات اجرایی پیاده راه تاریخی و فرهنگی را در این محله آغاز نموده است.

مهندس صیدی افزود: در راستای اجرای این پروژه مشارکتی در مرحله نخست ابتدا سرای ولیدی ساماندهی و سپس دیگر بافت های فرسوده و تاریخی موجود در مسیر این پروژه ساماندهی و احیا خواهند شد.

وی عنوان کرد: در گام بعدی اجرای این طرح احداث پیاده راه از مسیر خیابان انقلاب تا خیابان نمکی به طول ۳۵۰ متر و عرض متغییر احداث خواهد شد.

مهندس صیدی اعلام کرد: در حال حاضر و در راستای  اجرای پروژه پیاده راه تاریخی – فرهنگی محله آغه زمان  ساماندهی سرای ولیدی در حال اجرا است.

شهردارسنندج تصریح کرد: این شهرداری در راستای اجرای این طرح یکی از املاک  در مسیر این پروژه را با هزینه ۳ میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال تملک نمود.

وی ابراز امیدواری نمود: با تکمیل این پروژه علاوه بر دسترسی آسان شهروندان در دو خیابان انقلاب و خیابان شهید نمکی موجبات جذب گردشگر و همچنین رونق فعالیت های اقتصادی  و اجتماعی را در این محله قدیمی فراهم نماییم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات