آمادگی کامل شهرداری گرگان برای مقابله با شرایط بارش برف و یخبندان

آمادگی کامل شهرداری گرگان برای مقابله با شرایط بارش برف و یخبندان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، موسی‌الرضا صفری در خصوص اقدامات پیش‌بینی شده و در حال اجرای این معاونت برای ایام سرد سال و مقابله با بحران‌های احتمالی در زمان بارش برف در گرگان اظهار کرد: دستورالعمل اجرای عملیات زمستانه توسط این معاونت تهیه و تدوین شده و طی نامه‌ای به شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این دستورالعمل وظایف معاونت‌ها، شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها قبل از برف، حین بارش برف و پس از آن مشخص شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: نخستین اقدام ما شناسایی نقاط حساس و حادثه‌خیز بوده که در این نقاط باکس‌های ماسه و نمک تعبیه شده تا در صورت بارش برف و یخبندان، شهروندان و نیروهای خدمات شهری شهرداری گرگان بتوانند در کمترین زمان ممکن نسبت به ایمن‌سازی مسیر و عملیات نمک‌پاشی اقدام کنند.

صفری با اشاره به نصب ۲۵ باکس ماسه و نمک در سطح خیابان‌های گرگان، گفت: بیشترین نقاط مدنظر، خیابان‌‌های با شیب زیاد بوده که طی روزهای آینده نیز ۱۰ باکس دیگر در محور ناهارخوران گرگان به عنوان محور پرتردد نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: تاکنون دو هزار کیسه ماسه و نمک پر شده با مشخصات مخصوص در انبارهای معاونت خدمات شهری و شهرداری مناطق ذخیره شده تا در زمان نیاز از آنها استفاده شود.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان تصریح کرد: در محور زیارت اقدامات به صورت ویژه انجام شده و با توجه به نوع محور و مسیر دسترسی، امکانات لازم همانند ماسه و نمک به صورت مجزا تحویل ناحیه خدمات شهری شهرداری گرگان در این منطقه شده و در زمان برف ویخبندان اقدامات لازم از سوی همکاران در این ناحیه انجام خواهد شد.

صفری گفت: خوشبختانه تفکیکی مسوولیت برای پیمانکاران هم انجام شده و دستگاه مکانیزه برف‌روب و نمک‌پاش آماده به کار است و در کنار این اقدامات، پیش‌بینی مکان اسکان موقت برای افراد گرفتار در برف و یا حادثه دیده در زمان برف انجام شده که سه سالن ورزشی در نظر گرفته شده تا در صورت بروز مشکل از این سالن‌ها برای اسکان موقت استفاده شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۰۰ تن نمک خریداری شده و در انبارها نگه‌داری می‌شود، بالغ بر ۶۰۰ تن ماسه در انبار داریم تا در زمان برف و یخبندان استفاده شود.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان تصریح کرد: تمامی خودروهای سنگین شهرداری و تمامی خودروهای پیمانکاران و خودروهای خدماتی مجهز به زنجیر چرخ شده و بررسی‌ها و سرویس‌های کارشناسی روی آنها صورت گرفته تا در زمان بحران به مشکل برخورد نکنیم.

صفری گفت: البسه مناسب برای کار در فصل سرد برای کارگران تهیه و تحویل کارگران شده تا در هنگام کار بتوانند از این البسه استفاده کنند.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی شهرداری در هنگام برف و یخبندان خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرداری یکی از موارد بسیار مهمی است که در هنگام وقوع برف و یخبندان انجام خواهد شد تا با مدیریت و هماهنگی یکپارچه از تمامی امکانات به محو احسن استفاده کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: توجه به ورودی بیمارستان‌ها، مدارس، پل‌های عابر پیاده، رمپ‌ها و سطوح شیبدار اولویت کار همکاران در زمان برف و یخبندان خواهد بود.

صفری گفت: پس از پایان برف نیز در دستورالعمل تاکید شده بلافاصله نسبت به پاکسازی معابر از ماسه و نمک و برف اقدام شود و معابر و سطح شهر به صورت عادی و عاری از مشکل در چرخه استفاده برای شهروندان قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این دستورالعمل برای سازمان‌های تابعه شهرداری گرگان نیز وظایف تعریف شده که برای مثال سازمان حمل و نقل بار و مسافر وظیفه دارد در زمان برف و یخبندان نسبت جابجایی مسافران و شهروندان به نحو احسن اقدام کند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: همچنین تاکید شده از امروز که قبل از شرایط برف و یخبندان است نسبت به سرویس کامل خودروها به ویژه سیستم گرمایشی و آماده‌سازی برای خدمت‌رسانی در شرایط بارش برف و یخبندان اقدام کنند.

صفری اضافه کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز موظف است در شرایط بارش برف و یخبندان نسبت به پوشش مناسب درختان، درختچه‌ها اقدام کرده و در زمان بارش برف نیز اقدامات لازم برای برف‌روبی سرشاخه‌های درختان را در دستور کار داشته باشند.

وی گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان موظف است اقدامات آموزشی برای پیشگیری از حوادث را در دستور کار داشته باشد و در شرایط برف و یخبندان نیز خدمات لازم برای ایمن‌سازی و در زمان بروز حادثه در کمترین زمان ممکن ارائه دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان برای پیشگیری از حوادث در دستور کار قرار داده، بازدید رایگان از دودکش‌ها و سیستم‌های گرمایشی منازل و اماکن عمومی است.

صفری گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح انجام شده و شهروندان می‌توانند با تماس با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از این خدمت استفاده کنند.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان نیز موظف به اقدامات فرهنگی برای فرهنگ‌سازی لازم در پیش، حین و بعد از زمان بحران، بارش برف و یخبندان است.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: تقاضای ما از شهروندان این است که در زمان برف و یخبندان از تردد غیرضرور در سطح معابر خودداری کنند.

صفری گفت: سعی کنند برای ترددهای ضروری به منظور پیشگیری از ترافیک و حوادث احتمالی از خودرهای حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات