پیشکسوتان و برگزیدگان مروارید درخشان جامعه مهندسی هستند

پیشکسوتان و برگزیدگان مروارید درخشان جامعه مهندسی هستند



مهندس شرکاء:

پیشکسوتان و برگزیدگان مروارید درخشان جامعه مهندسی هستند

همایش تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت ساختمان خراسان رضوی شامگاه چهار شنبه ۱۲ دیماه جاری با حضور هفتصد نفر از مهندسان ، پیشکسوتان و صاحب نظران رشته های ساختمانی و تاسیساتی  در تالار شهید مطهری مجتمع سپید مشهد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان در این همایش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت ؛ پیشکسوتان خانواده بزرگ نظام مهندسی فرهیختگان جامعه ما به شمار می آیند، وظیفه و تکلیف ماست قدر این بزرگان را بدانیم .

مهندس محمد حسین شرکاء افزود : تجلیل از پیشکسوتان عرصه ساخت و ساز، پیشکسوتانی که در کمال صداقت و درستکاری مساعی ارزشمند و اهتمام ویژه خود را سالیان سال صرف آموختن و انتقال آموخته هایشان نمودند و آموزگار شدند در راه خدمت و آینه وظیفه شناسی و پژواک دانائی و تعهد هستند؛ آنچه که از پیشکسوتان آموختیم درس همت، تلاش و زحمت است و ما برای تمامی این عزیزان سلامتی آرزو می کنیم .

وی به فعالیت های هشتمین دوره هیات مدیره سازمان اشاره کرد و گفت: طی دو ماه ساختار شکنی را در سازمان به جریان انداختیم و بعد از ۲۳ سال روزمرگی، اصلاحاتی را جهت بازدهی بهتر، در جهت کاهش روند بروکراسی اداری، راهبری به منظور الکترونیکی کردن فرایندهای سازمانی، شناسایی، اصلاح و حذف گردش کار اضافی و موازی کاری در جهت اجرائی نمودن مصوبات و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه های پیرامون سازمان را اجرا نموده ایم .

وی ادامه: در کشور ۴۲۰ هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی فعال هستند، که خدمات ارزنده آنان ساخت بناها و آثاری است، که سکونت، زندگی، آسایش و آرامش را برای مردم و جامعه بزرگ ایرانی مهیا کرده ا ند .

رئیس هیات مدیره سازمان تصریح کرد: برای شفاف سازی امورات فنی و اجرایی برای ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر مهندس در سطح استان کارتابل الکترونیکی راه اندازی و از تردد و صرف وقت و هزینه جلوگیری کردیم تا نیاز به حضور فیزیکی مهندسین در سازمان نباشد.

ضمناً با استناد به ماده ۲و ۱۵ قانون نظام مهندسی و همچنین ماده ۷۳ آئین نامه اجرائی با رویکردی قانونی، نظارت بر حسن ارائه خدمات مهندسی جایگزین نظارت بر ارائه خدمات مهندسی گردید. بدین معنا که بطور مستمر سازمان می بایست نسبت به پیگیری عملکرد مهندسین متعهد دخیل در پروژه بوده و اصرار بر تاکید گزارش کار از طرف ایشان باشد.

شرکاء تصریح کرد : با توجه به کاهش بودجه سال آینده، سازمان را با سرمایه علمی و با حداقل بودجه اداره خواهیم کرد .

رئیس سازمان در پایان سخنانش از خدمات ۲۰ ساله گروه صنایع گیتی پسند در تولید تجهیزات تاسیساتی و ساختمانی ارائه محصولات با کیفیت و استاندارد قدردانی کرد .

پس از آن دکتر دلفانی مدیر بخش تاسیساتی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی قانون اول و دوم ترمودینامیک و اثرات انرژی دارای کیفیت و ضرورت توجه به انرژی تجدید پذیر را تشریح کرد .

به گفته وی مصرف انرژی در ایران در بخش سوخت خانگی میانگین ۳۰ تا ۴۰ درصد است .

در ادامه همایش دکتر ریاضی عضو شورای اسلامی شهر مشهد هم گفت : پیشرفت دانش فنی و مهندسی جامعه ما مدیون تلاشهای بی وقفه تلاشگران پیشکسوت جامعه مهندسی است .

وی افزود: همواره پیشکسوتان چراغ راه جوانان بوده و هستند و این عزیزان همواره حرمت و احترامی در میان مردم و جامعه دارند .

مهندس وعیدی بنیانگذار گروه صنایع گیتی پسند به فعالیت های کارخانجات صنایع گیتی پسند اشاره کرد و افزود : این گروه طی ۲۰ سال تلاش و موفقیت انواع تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، پکیج ، تهویه ، ملزومات ساختمانی ، لوله چند لایه و اتصالات و عایق های رطوبتی و چیلر تولید و به بازار صنعت ساختمان عرضه کرده است .

در پایان مراسم بیانیه همایش قرائت شد و از پیشکسوتان و بزرگان صنعت ساختمان آقایان دکتر انوشیروان فرشیدیان فر، مهندس مهدی رئیسی ، مهندس محمدرضا محسنین ، مهندس بهروز شوقی مطلق ، دکتر محمدهادی مهدی نیا ، دکتر ماشاا... سعیدیان ، مهندس مهدی نقیبی بیدختی، مهندس ابراهیم مهدی زاده ، مهندس محمد تهرانی یزدی ، مهندس عزت ا... فتحی و مهندس محمدرضا مظفریان تجلیل به عمل آمد

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات