آزادسازی مسیر و تملک اراضی علت اصلی کندی  پیشرفت محور ملاسرا- شفت

آزادسازی مسیر و تملک اراضی علت اصلی کندی پیشرفت محور ملاسرا- شفت

وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه گفت:طول کل محور ۹۰ کیلومتر می باشدکه حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان و ۶۰ کیلومتر در محدوده استان گیلان واقع شده است.
وی افزود:چهارخطه کردن محور ملاسرا– شفت به طول کلی ۱۱.۸ کیلومترو با عرض۲۵.۶ متر دارای ۶ دستگاه پل دالی با دهانه ۲ متری ویک دستگاه پل ۳ متری می باشد که در فاز اول ۱.۵ کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی ۹۰ در صد در حال اجراست که اجرای عملیات آسفالت آن رو به اتمام است.فاز دوم این پروژه نیزبه طول ۸.۴ کیلومتر می باشد و با توجه به اینکه اخیراً به پیمانکار ابلاغ شده در حال اجرای عملیات خاک برداری می باشد.
پدرام مهمترین عامل کندی پروژه را تملک اراضی وآزاد سازی مسیر عنوان کردوگفت: علیرغم تلاش در طراحی پروژه برای بیشترین استفاده از حریم قانونی موجود راه و تصرف کمتر اراضی ، احداث این محور در حریم قانونی راه در برخی نقاط با مشکلاتی مواجه و نیازمند تملک اراضی شد که ادامه پروژه مستلزم رفع آنهاست.
وی با ابراز امیدواری تصریح کرد:با تعامل بیشتر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوط و همچنین مالکان اراضی مجاور طرح، مشکلات اجرایی این پروژه درحال مرتفع شدن است.
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خاطر نشان کرد: اراضی حریم محور اکثرا دارای مالک هستند که اخیرا با همکاری دادستان شهر ومعتمدین محلی از جمله فرماندار ،بخشدارو،شورای شهر طی صورت جلسه ای زمینها به اداره کل راه وشهرسازی تحویل گردیده است ومقرراست دستگاه اجرایی با همکاری سازمان برنامه وبودجه ظرف مدت ۳ ماه نسبت به پرداخت حق مالکیت اراضی اقدام نماید.
وی افزود: در حال حاضر ۲ کیلومتر از مسیر در حال اجرای عملیات می باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات