تخریب ۱۳ حلقه چاه و توده غیر مجاز تولید زغال چوب در شهرستان خمینی شهر

تخریب ۱۳ حلقه چاه و توده غیر مجاز تولید زغال چوب در شهرستان خمینی شهر

تخریب ۱۳ حلقه چاه و توده غیر مجاز تولید زغال چوب در شهر اصغر آباد شهرستان خمینی شهر

شرح واقعه: سیزده حلقه چاه و توده غیر مجاز تولید زغال چوب در شهر اصغر آباد شهرستان خمینی شهر تخریب شد.

به گزارش"پارما" از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خمینی شهر،چند واحد تولید زغال چوب بصورت غیر مجاز در نزدیکی محدوده مسکونی شهر اصغر آباد از توابع شهرستان خمینی شهر با استفاده از روش های سنتی فعالیت می نمودند که پس از شناسایی توسط شهرداری اصغر آباد و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و اخطار به صاحبان آن ها برای جمع‌آوری وسایل و تجهیزات خود با اخذ دستور مقام قضایی و با حضور نیروی انتظامی تخریب شدند .

زغال چوب را از گرما دهی هیزم ها در قالب چاه ها و توده های زمینی با محدود سازی ورود اکسیژن مورد نیاز برای اشتعال بدست می آورند. دادن گرمای زیاد به چوب ها به هر طریقی که اعمال گردد، موجب شکستن ترکیبات شیمیایی چوب ها و تبدیل آنها به گازهای آلاینده ای نظیر مونوکسید کربن، متان، آمونیاک و هیدروکربن های آلی فرار، قطران و مواد کربنی جامدی می گردد، که به آن زغال چوب می گویند.

لیکن با شروع فصل سرما و ایجاد پدیده وارونگی دما و درپی شکایت های مردمی، با دستور دادستان و همکاری شهرداری اصغر آباد و اداره حفاظت محیط زیست خمینی شهر به استناد مواد ۱۲ و ۱۴ قانون هوای پاک و بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها حکم تخریب واحد های مذکور صادر و اجرائی شد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات