یک کارشناس:  مسکن از حالت صندوق پس‌انداز شخصی خارج شود

یک کارشناس: مسکن از حالت صندوق پس‌انداز شخصی خارج شود

www.BanaNews.irیک کارشناس بخش مسکن در پیش‌بینی قیمتها در بخش مسکن طی سال جاری اظهار کرد: در سال جهاد اقتصادی چنانچه محور اصلی نگاه اقتصادی جامعه، سازندگان، تولیدکنندگان مصالح، دارندگان زمین و بانکها بر این شالوده استوار باشد، افزایش قیمتی را در تولیدات ساختمان نخواهیم دید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر الیاس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، رونق بخش مسکن را چندان بالا ندانست و گفت: رونقی که اکنون در بخش مسکن به نظر می‌آید و پیش‌بینی می‌شود، چندان قابل ملاحظه و تاثیرگذار نیست و حداقل برای یکی دو سال آینده که تولیدات بخش مسکن پاسخگوی نیاز کشور باشد این روند ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسکن باید از حالت صندوق پس‌انداز شخصی و آتی خارج شود، افزود: مسکن باید ابزاری برای رفع نیاز مسکن بخشی از اقشار جامعه و برای برخی دیگر نیز حالت آرمانی داشته باشد.

الیاس‌ زاده با بیان اینکه در بخش مسکن باید بدانیم برای چه قشری کار می‌کنیم و تفکیکهای لازم صورت گیرد، ادامه داد: اگر بخواهیم برای تمام جامعه، تمام سلیقه‌ها، تمام نسل‌ها و تمام ایران یک سیاست را در بخش مسکن اعمال کنیم این سیاست چندان موفق نخواهد بود.

این کارشناس تصریح کرد: ‌در بخش مسکن اکنون رویکرد، رویکرد ملی است و مجلس، دولت و سازندگان مسکن باید از آن تبعیت کنند ضمن اینکه با تولید مسکن مهر قدم مثبتی برای مبارزه با افزایش قیمتها برداشته شده و مسکن در حال خروج از حالت پس انداز و سرمایه شخصی است.

او تاکید کرد: با توجه به چنین وضعیتی آنچه که در بخش مسکن مصرف و تولید شود با محوریت بهره‌وری هدفمند خواهد بود یعنی مسکن برای کسانی که به آن نیاز دارند تولید می‌شود نه برای پس‌انداز شخصی افراد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۰ به عنوان سال جهاد اقتصادی، ‌گفت: در یک سال گذشته بخش مسکن توانسته توانمندی خود را در تحقق آرمانهای جهاد اقتصادی به منصه ظهور بگذارد ضمن اینکه بخش مسکن با سیاستهای مسکن مهر اثبات کرده است که می‌شود قیمتها را کنترل کرد و می‌توان واحدهای مسکونی را به صورت هدفمند ساخت.

وی تاکید کرد: بخش مسکن در یکی دو سال اخیر به خصوص در شش ماه آخر سال ۸۹ قابلیت‌های تحقق‌پذیری، اثرگذاری و عملیاتی کردن جهاد اقتصادی را به منصه ظهور گذاشته است.

 

 

    نظرات