تلاش برای بالا بردن عمر مفید آسفالت

تلاش برای بالا بردن عمر مفید آسفالت

www.BanaNews.irشهریار افندی‌زاده ـ رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ششمین کنگره ملی مهندسی عمران کشور در دانشگاه سمنان اظهار کرد: سالانه از محل اعتبارات ملی، استانی و سایر منابع ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری راهها تامین می‌شود و این در حالی است که حفظ و نگهداری۲۶ هزار کیلومتر راههای کشور سالانه به ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به وضعیت راههای کشور گفت: ۲۹ درصد از راههای کشور دارای وضعیت نامطلوب و خراب شدید، ۴۱ درصد دارای وضعیت سالم، ۱۴ درصد کم و ۱۶ درصد وضعیت متوسط است.

معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به ناوگان جاده‌ای افزوده و دو هزار کیلومتر راه احداث می‌شود، به مرگ سالانه ۲۳ هزار و ۲۴۰ نفر در راههای کشور اشاره و تاکید کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه سالانه باید ۱۰ درصد از حجم تلفات جاده‌ای کاسته شود.

وی حجم اعتبارات ملی امسال این سازمان را دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: با افزوده شدن اعتبارات استانی این رقم به چهار هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد و باید این رقم را با استفاده از دیگر منابع به هشت هزار میلیارد ریال برسانیم.

وی همچنین گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راههای بزرگراهی، دو هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه اصلی و دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی کشور بهسازی، روکش آسفالت و مرمت شده است.

معاون وزیر راه با بیان اینکه عمر مفید آسفالت در کشورهای مختلف بین ۱۰ تا ۱۵ سال است، گفت: با این حال تلاش ما این است این میزان را در ایران به پنج سال برسانیم.

 

    نظرات