وصول طلب های شهرداری مشهد از دولت از طریق تهاتر بدهی ۴۴ برابر تاسیس  ...

وصول طلب های شهرداری مشهد از دولت از طریق تهاتر بدهی ۴۴ برابر تاسیس ...

وصول طلب های شهرداری مشهد از دولت از طریق تهاتر بدهی ۴۴ برابر تاسیس شهرداری تاکنون است

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد با اشاره به تهاتر ۱۱۵۲ میلیارد تومان از طلب های شهرداری مشهد از دولت با بدهی های شهرداری به بانک ها گفت: وصول طلبهای شهرداری مشهد از دولت از طریق تهاتر بدهی ۴۴ برابر تاسیس شهرداری تاکنون است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، رضا خواجه نائینی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرداری مشهد که با حضور شهردار، معاونان و مدیران شهری برگزار شد، افزود: در بحث طلب هایمان از دولت، از ابتدای تشکیل بلدیه در مشهد تا سال ۹۶ تنها ۲۷ میلیارد تومان از مطالباتمان را از دولت به صورت اوراق گرفته بودیم، اما از ابتدای سال ۹۶ تاکنون موفق شده ایم ۱۱۵۲ میلیارد تومان از بدهی هایمان را از طریق تهاتر با بدهی های شهرداری به بانک ها وصول کنیم.
وی با بیان اینکه سود سالانه این مبلغ حدود ۲۸۸ میلیارد تومان است، اظهار کرد: اگر این کار انجام نمی شد ظرف ۴ سال باید حدود ۱۱۲۰ میلیارد تومان سود پرداخت می کردیم، مبلغی حدود ۴۴ برابر ۲۷ میلیارد تومانی که از ابتدای تاسیس بلدیه تاکنون دریافت کرده بودیم که این رقم بسیار سنگینی بود که از دوش مردم و شهرداری مشهد برداشته شد.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام شده در صورتی که سازمانها و مناطق طلب های شهرداری را از دستگاه های دولتی مشخص و به ما اعلام کنند قولش را گرفته ایم که اگر این روند ادامه پیدا کند شاید بتوانیم کل بدهی هایمان را بابت اوراق تا پایان سال به بانک ها صفر کنیم.
در ادامه این جلسه احمد محبی شهردار منطقه ۱۲ مشهد نیز گفت: با اقدامات انجام شده طرح جامع توس چهارشنبه این هفته برای بررسی و دریافت تائید کمیسیون ماده پنج در این کمیسیون مطرح خواهد شد.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و تاکیدات شهردار و شورای شهر مشهد پروژه ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی تا اردیبهشت آماده بهره برداری شده و فاز دوم آن را پس از این آغاز خواهیم کرد.
همچنین محمدی مقدم، مدیر مشارکت های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد نیز با ارائه گزارشی از وضعیت قراردادهای مشارکتی گفت: در حال حاضر ۵ هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی در مشهد در حال اجرا است که از این میزان ۳۵ درصد سهم شرکه شهرداری مشهد در این پروژه ها است.
وی ادامه داد: تاکنون تعداد زیادی از این پروژه های مشارکتی تعیین تکلیف و تنها ۳ پروژه برای تعیین تکلیف باقی مانده است.
محمدی مقدم افزود: در دوره پنجم شورای شهر مشهد چندین پروژه خوب از جمله ۲۱۲۰ واحد مسکونی در منطقه رسالت، تصفیه خانه ۳۵ میلیارد تومانی، پروژه ۲۲۰ میلیارد تومانی پارک طرق و لایحه قرارداد ۲۱۲ میلیارد تومانی ارسالی به شورای شهر برای تصویب از جمله این قراردادها است.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات