میدان سیاست و نامردی پهلوان نمی‌شناسد

میدان سیاست و نامردی پهلوان نمی‌شناسد

میدان سیاست و نامردی پهلوان نمی‌شناسد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سید مسعود ریاضی، صبح امروز و در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد به مناسبت سالروز درگذشت «جهان پهلوان تختی» بخشی از واگویه های رسول خادم را قرائت کرد که متن آن به شرح ذیل است:

اما تختی برنگشت ...

از ابتداء مردم را دوست داشت. واقعی دوست داشت. با مردم کاسبی نکرد. به‌تدریج فهمید دوست داشتن مردم، دردی از آنها کم نمی‌کند.

به تدریج دانست، محبت دیدن از مردم و احترام شدن از سوی انها مسئولیت دارد؛ کم‌کم احساس کرد آنها که او را دنبال می‌کنند ، در خیالات خود، در او، امید می‌جویند.

امید به اینکه یکی هست که جایی که ما نمی‌توانیم، او می‌تواند.

جایی که ما تسلیم میشویم، او می‌ایستد. به تدریج متوجه شد که معنای این امید این است که اگر از جانب کسانی که نان و ابروی مردم را در دست دارند، ظلمی بر مردم دید و یا در جهت پر کردن جیب های بی‌انتهایشان، دروغ در دروغ شنید، باید به گونه‌ای پای مردم بایستد اما ابزاری در اختیار نداشت. تمام صدایش کشتی بود ...

صدایی که متاسفانه از سال ۱۹۹۲ به بعد، یعنی درست در دوره بلوغ شعور عمیق و متفاوت سیاسی و اجتماعی تختی، پس از کسب نه مدال جهان و المپیک، به دلیل بالا رفتن سن و سالش و به میدان آمدن حریفان قدرتمند و جوان، روز به روز در کشتی دنیا ضعیف‌تر شنیده شد.

درست زمانی که دانسته هایش از دردواره های مردم روز به‌روز افزایش میافت و بیش از هر زمان دیگری به میدان کشتی نه برای کشتی گرفتن، بلکه برای حرف زدن با مردم نیاز داشت...

نرخ ریسک این ایستادن در میدان قمار بازی نظام قدرت وقت، آن هم در عمل و نه در شعار، بدون ابزار سیاسی و اقتصادی، برای تختی بسیار بالا بود.

میدان سیاست و نامردی پهلوان نمی‌شناسد. هرچه پهلوان‌تر باشی، محکم‌تر میزنندت ...

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات