پرهیز از رویه های ناصواب و اعمال سلیقه های شخصی در فرآیند گزینش/ تداوم رویکرد هاشمی رفسنجانی، نیاز امروز جامعه است

پرهیز از رویه های ناصواب و اعمال سلیقه های شخصی در فرآیند گزینش/ تداوم رویکرد هاشمی رفسنجانی، نیاز امروز جامعه است

پرهیز از رویه های ناصواب و اعمال سلیقه های شخصی در فرآیند گزینش/ تداوم رویکرد هاشمی رفسنجانی، نیاز امروز جامعه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با تلاوت آیاتی چند از کلام‌ا... مجید آغاز شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در ابتدای این جلسه به تشریح مناسبت های هفته جاری پرداخت و در ابتدا با اشاره به پانزدهم دیماه، سالروز فرمان امام خمینی(ره) برای تشکیل هسته های گزینش، اظهارکرد: در سال ۱۳۶۱ و یک ماه پس از صدور فرمان هشت ماده‌ای، دستور تشکیل هسته های گزینش به منظور اصلاح سیستم اداری و اجرایی کشور از سوی رهبر کبیر انقلاب صادر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) برای موضوع تایید صلاحیت‌ها در گزینش به موضوعاتی همچون عدم تجسس، توجه به حال فعلی افراد و عدم حذف ناگهانی چهره‌ها تاکید داشتند، گفت: در این زمینه مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود موضوع توجه به حرمت و جایگاه افراد را مطرح کردند.

حیدری خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و خدمات ارزشمندی را در این حوزه شاهدیم ولی نواقصی نیز وجود دارد که در برخی پاسخگویی‌ها شاهد عدم رعایت حقوق مردم هستیم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که انتصاب روحانی فرهیخته، حجت الاسلام نقویان بعنوان مسئول دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش کشور، موجب اصلاح رویه های ناصواب گذشته و ممانعت از اعمال سلیقه های شخصی شود.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: در بحث گزینش باید به ظرفیت‌ها، ویژگی‌ها و صلاحیت های عمومی توجه داشته باشیم و از رفتارها و مسیرهای سلیقه‌ای پرهیز و اجتناب کنیم.

سالروز حادثه تلخ کشتی سانچی دومین مناسبتی بود که حیدری در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: شانزدهم دیماه، یادآور لحظات تلخ و پرالتهابی برای مردم ایران است که در آن جمعی از جوانان تلاش‌گر و فرهیخته این مرز و بوم جان خود را از دست دادند.

حیدری با بیان اینکه همچنان پاسخ دقیق و شایسته‌ای پیرامون این موضوع بع افکار عمومی ارائه نشده است، اظهارکرد: این حادثه تاسف‌برانگیز و غم‌بار را به تمامی بازماندگان و مردم شریف ایران، بویژه خانواده مهندس فرید محبی که از همشهریان مشهدی ما هستند، تسیلت عرض می‌کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود به سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی پرداخت و از وی بعنوان چهره‌ای محبوب و نیکنام یاد کرد که یاد او پیوسته در اذهان ملت زنده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری ضمن گرامیداشت ۱۹ دیماه، سالروز درگذشت «آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی» و گفت: روز چهارشنبه مراسم بزرگداشت فقیه و مدیری ارزشمند و یکی از رهبران و معماران جریان انقلاب اسلامی در پیش است که از همگی شهروندان و آحاد جامعه برای حضور در مراسم سالگرد این روحانی مبارز دعوت می‌کنم.

حیدری، هاشمی رفسنجانی را یکی از استوانه های برجسته نظام و انقلاب دانست که از آغازین روزهای نهضت نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن داشته است.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی عمر خود را در مسیر توسعه کشور صرف کرد و برای عدم انحراف مسیر انقلاب بخاطر تندروی‌ها و رفتارهای نامناسب عده‌ای خاص تلاش های بسیاری انجام داد، تصریح کرد: ایشان در تمامی مسئولیت هایی که متصدی آن بودند، سربلند بیرون آمدند.

حیدری افزود: مرحوم هاشمی تصمیمات کلیدی را در مقاطع زمانی حساس بویژه در حوزه جنگ تحمیلی اتخاذ نمود و در جهت تعامل و مدارا با تمامی جریانات سیاسی و حفظ رابطه خود با مقام معظم رهبری، خدمات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است.

وی اظهارکرد: علی‌رغم تمامی تندروی‌ها و اهانت هایی که به این شخصیت برجسته انقلاب روا داشته شد، مرحوم هاشمی هیچگاه در مواجه با این تندروی‌ها و بداخلاقی‌ها از مسیر اخلاق و اعتدال خارج نشد.

حیدری با اشاره به مراسم تشییع هاشمی رفسنجانی، خاطرنشان کرد: نوع حضور کمی و کیفی مردم در این مراسم، گواه بر جایگاه رفیع این روحانی فرهیخته در سطح جامعه بوده است.

وی همچنین گفت: مدارای با مردم و همه مجموعه‌ها و جناح های مختلف بویژه در دهه آخر عمر آیت ا... هاشمی از نکات برجسته زندگی ایشان است؛ وی هیچوقت خود را بعنوان یک معیار یا تراز سنجش برای تعامل با دیگران نمیدانست و تلاش داشت در دهه آخر عمر خود کسی از قطار انقلاب پیاده نشود.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه مسیری که هاشمی بنا نهاد، یکی از ضرورت های امروز کشور است، تصریح کرد: در شرایطی که با چالش های جدی در عرصه بین المللی و ملی مواجه هستیم، جای این شخصیت بسیار خالی است چراکه همیشه مروج تعامل و گفتگو و مدارا و اعتدال بود.

حیدری خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما جایگاه هاشمی رفسنجانی و ظرفیت های که توسط ایشان ایجاد شده را قدر بشناسیم و این مسیر را در شرایط موجود دنبال کنیم که نیاز جدی امروز ماست.

سالروز شهادت میرزا تقی‌خان امیرکبیر، آخرین مناسبتی بود که حیدری در این چهل و هفتمین جلسه علنی شورا به آن پرداخت و گفت: تقارن شهادت امیرکبیر و وفات آیت ا... هاشمی رفسنجانی بعنوان دو چهره توسعه‌گرا در تاریخ ملت ایران را میتوان تداعی کننده نزدیکی شخصیت های این دو فرد به یکدیگر دانست؛ یکی از کتابهای نگاشته از سوی مرحوم هاشمی نیز با عنوان امیرکبیر بوده که در قبل از انقلاب به قلم تحریر درآمده است.

حیدری خاطرنشان کرد: امیرکبیر از چهره هایی بود که با وجود عمر کوتاه صدارت به قدر عمر بسیاری از نالایقان کشور تا زمان خود به این مرز و بوم خدمت کرد و در حالی که ۴۴ سال بیشتر عمر نداشت، به تیغ بخل و ناجوانمردی و مکر کسانی که اصلاحات امیر را برنمیتافتند به شهادت رسید.

وی در پایان گفت: توسعه گرایی امیرکبیر همزمان با تحولات صنعتی غرب اتفاق افتاد و اگر حضور وی تداوم داشت، شرایط امروز ما متفاوت از گذشته بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات