چابکسازی سازمانی به شرط هدفگذاری صحیح/ برنامه های شهرداری باید مبتنی بر خواست و مطالبات شهروندان باشد

چابکسازی سازمانی به شرط هدفگذاری صحیح/ برنامه های شهرداری باید مبتنی بر خواست و مطالبات شهروندان باشد

چابکسازی سازمانی به شرط هدفگذاری صحیح/ برنامه های شهرداری باید مبتنی بر خواست و مطالبات شهروندان باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز آیین تکریم و معارفه معاونت های خدمات‌شهری، حمل‌ونقل‌ و ترافیک و فنی و عمران شهرداری با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم به بیان سخنانی پرداخت و ضمن قدردانی از تلاش‌هایی که در گذشته انجام شده است، اظهارکرد: سرعت تحولات و انتظاراتی که در جامعه رخ می‌دهد فراتر از سطح آمادگی مدیریت شهری برای تطبیق دادن خود با این تحولات و انتظارات است؛ سازمانی پویا، کارآمد و متحول محسوب می‌شود که بتواند خود را با این تحولات و خواسته‌های عمومی هماهنگ کند.

وی با بیان اینکه در حوزه های حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری و فنی و عمران شهرداری مشهد زحمات و تلاش های بسیاری کشیده شده است، گفت: فرآیندها، نوع خدمات و ارائه امکانات و بکارگیری نیروها نیازمند تجدید نظر هستند؛ تداوم فعالیت های خود را نباید تنها متکی بر سنت‌ها و روش های گذشته قرار دهیم.

حیدری افزود: پیوسته یک سوال باید در ذهن ما مطرح باشد و در برنامه های مختلف خود آن را مورد توجه قرار دهیم که آیا روش های گذشته می‌توانند پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشند؟

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با تاکید بر اینکه مردم با گذشته متفاوت هستند و به برکت فضاهای اجتماعی، رسانه های دیجیتال و ابزارهای جدید از روحیه مطالبه‌گری بالایی برخوردارند، تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که یک رفتار بسیار کوچک از فردی در پایین‌ترین رده می‌تواند در فضای اجتماعی بالاترین عنصر سازمانی و وزارتخانه را پاسخگوی افکار عمومی نماید.

حیدری همچنین افزود: تصمیمات و برنامه های ما باید برخوردار از مدل اجرایی اجتماعی، فرهنگی و پیوسته در ارتباط با نخبگان و بدنه کارشناسی جامعه باشد و این امر یک الزام جدی است؛ مدیریت شهری مشهد در بعد سخت‌افزاری هیچ مشکلی ندارد و ضعف‌ها مربوط به بعد نرم‌‎افزاری، تعامل با مردم و نخبگان و اخذ نظرات و دیدگاه های آنهاست.

وی در ادامه اظهارکرد: در تمامی حوزه‌ها باید سازوکاری شکل گیرد تا اقدامات مبتنی بر خواست و مطالبات مردم باشد و دیدگاه فضای نخبگانی جامعه را جذب کنیم؛ فرصت و منابع اندک هستند و اداره شهر با روش آزمون و خطا میسر نیست.

حیدری درخصوص اقدام اخیر شهرداری مبنی بر ادغام دو معاونت حمل‎ونقل و ترافیک و معاونت فنی و عمران، گفت: در این خصوص دیدگاه های مختلفی از سوی اعضای شورای شهر مطرح شد که مهمترین دغدغه، مربوط به عملکرد این مجموعه است.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های جدی معاون حمل‌ونقل و ترافیک و سرپرست فنی و عمران شهرداری این است که تا تایید وزارت کشور، با برنامه‌ریزی مناسب و بکارگیری ظرفیت‌ها، این هدفگذاری را به نتیجه برساند و دغدغه اعضای شورا را برطرف کند.

حیدری در ادامه گفت: تجربه های ناموفق بسیاری از این ادغام‌ها در کشور داشته‌ایم که پس از مدتی مجدد تفکیک شده‌اند؛ با بهره‌گیری از مبانی مطالعاتی و انجام کارهای کارشناسی می‌توان از تکرار این شکست‌های ساختاری جلوگیری کرد.

وی از شهردار و معاونان شهرداری خواست تا در اولین گام‌ها بتوانند نشان دهند که هدفگذاری درستی در جهت ادغام معاونت‌ها انجام شده و این اقدام مبتنی بر مطالعات کارشناسی بوده است که کارکردهای مثبتی برای جامعه دارد؛ بدون شک چابک‌سازی و کوچک‌کردن سازمان همیشه آثار خوبی دارد ولی شرط تحقق آن، هدفگذاری صحیح است.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات