کارگاه آموزشی تغذیه سالم در خانه فرهنگ دانش برگزار شد

کارگاه آموزشی تغذیه سالم در خانه فرهنگ دانش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ نگار زکایی، کارشناس تغذیه در این کارگاه گفت: مصرف چربی زیاد، شیرینی، نمک زیاد، مصرف کم فیبر، میوه‌ها و سبزی‌ها، علل اصلی سرطان‌ها، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های تنفسی هستند.

زکایی افزود: هر گونه افزایش در میزان فعالیت بدنی از طریق پیاده روی،اوقات فراعت فعال،ورزش و بازی موجب ارتقای سلامت جسمانی و روانی خواهد شد.

وی اظهار کرد:آگاهی و دانش کافی نسبت به کم تحرکی و پیامدهای،انواع فعالیت بدنی و شیوه های پرداختن به فعالیت بدنی از جمله موانع سبک زندگی فعال است.

زکایی به بانوان حاضر در کارگاه توصیه کرد مصرف مواد غذایی نشاسته ای را کم کنند و از رژیم غذایی که از نظر میوه جات و سبزی جات تازه غنی هستند استفاده کنند و از مصرف نوشیدنی های شکر دار پرهیز کرده و این نوشیدنی ها را با آب جایگزین کنید.

وی اضافه کرد:مصرف نمک را محدود کنید و برای طعم دار کردن غذا از ادویه و چاشنی گیاهی استفاده کنید و از روش های صحیح پخت مانند بخارپز،آب پز و پخت ملاین در حرارت کم استفاده کنید.

گفتنی است، در این کارگاه در خصوص بحث تغذیه و ترویج الگوی غذای سالم مطالب مفیدی توسط کارشناس تغذیه ارائه شد. و در انتهای جلسه به سوالات مخاطبین در خصوص مباحث مطرح شده پاسخ داده شد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات