پیام شهردار قم به مناسبت ۱۹ دی

پیام شهردار قم به مناسبت ۱۹ دی

به گزارش شهرنیوز، دکتر سقائیان نژاد با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۹ دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ را گرامی داشت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

«برای ساختن یک بنا، اول باید پایه‌های محکم آن را کار گذاشت. هر چه بنا بزرگ تر و سنگین تر و ماندگارتر باشد، پایه‌های آن محکم تر و قوی تر و شکست ناپذیرتر خواهد بود. اگر ما مبارزه ملت ایران را که به طور عمومی و تعیین کننده، از سال پنجاه و شش آغاز شد به یک بنای رفیع و مستحکم تشبیه کنیم، پایه‌های قوی و شکست ناپذیر و ماندگارِ این بنای مستحکم، در قم نشانده و کار گذاشته شد. قم یک ذخیره الهی برای اسلام بود.»(مقام معظم رهبری)

قم خاستگاه، ‌مرکز و محل آغاز انقلاب است و مردم این خطه مقدس شهره ولایتمداری، ‌هوشمندی،‌ دشمن‌شناسی و انقلابی گری هستند؛‌ قم همواره در طول تاریخ چه قبل و چه پس از انقلاب اسلامی نقش آفرین صحنه‌های سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی بوده و با جایگاه متعالی دینی، ‌علمی و مذهبی بار سنگین هدایت اعتقادی جامعه را به دوش می‌کشد. تصریح مستقیم روایات بر ظرفیت عظیم معنوی قم مقدس،‌ وجود بارگاه خواهر علی بن موسی الرضا(ع) و بیش از ۴۰۰ امامزاده واجب‌التعظیم،‌ خاستگاه مهدی‌باوران و مهدی‌یاوران و حوزه‌های معظم علمیه همواره این شهر را از دیگر شهرها کشور و دنیا متمایز ساخته و مردم آن را هشیارتر،‌ آگاه‌تر و بصیرتر به رشد و بالندگی رسانده است.

مردم قم در برهه‌های مختلف تاریخی قبل و پس از انقلاب هرجا که احساس نیاز کرده‌اند در میدان حضور بصیرانه داشته و با تکیه بر توان علمی، اعتقادی، معنوی و سیاسی حوزه علمیه و علمای اعلام، پیشاپیش حرکت‌های آزادی‌خواهانه و دشمن‌شکن بوده‌اند.

۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و ۱۹ دی ۱۳۵۶ دو تاریخ کلیدی و موثر در پیروزی انقلاب اسلامی است که بازی‌گردان و نقش‌آفرین اصلی آن مردم همین خطه مقدس بوده‌اند. قمی‌ها جرقه انقلاب را زدند و بر طبل پیروزی‌اش کوبیدند و در طول دوران انقلاب اسلامی همواره پشتیبان ولایت فقیه و نظام و انقلاب بودند.

بصیرت قم،‌ نشات گرفته از حوزه،‌ علما و به برکت وجود معنوی حضرت فاطمه معصومه(س)،‌ همواره زبانزد بوده و امروز نیز در برهه حساس جنگ اقتصادی،‌ فرهنگی و اجتماعی،‌ این قم و مردم قم هستند که پیشتاز شده‌اند تا توطئه‌های شوم دشمن را همچون گذشته خنثی‌ کنند.

امروز و در آستانه چهلمین سالروز طلوع خورشید تابنده و شکوهمند انقلاب اسلامی،‌ قم مقدس همچنان پرفروغ جایگاه عمیق و عظیم علمی،‌ فرهنگی و سیاسی هدایت‌گرانه خود را حفظ کرده و ارتقا بخشیده و به خاستگاهی امن و پرتلالو برای عالمان،‌ آزادی‌خواهان و دوست داران خاندان عصمت و طهارت(ع) از سرتاسر دنیا تبدیل شده است،‌ که باید این ظرفیت ارزشمند و الهی را قدر دانسته و همواره نسبت به تقویت این شهر و خدمت بیش از پیش به مردم بصیر،‌ ولایی و انقلابی آن کوشید.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۹ دی،‌ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم،‌ بار دیگر اعلام می‌دارم که مجموعه خادمان مردم در تیم مدیریت شهری قم با توانی مضاعف و دو چندان نسبت به قبل، با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)،‌ ضمن بیعت مجدد با آرمان های امام راحل عظیم‌الشان(ره) و با تکیه و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله) خدمت به مردم بصیر قم مقدس را افتخار دانسته و همواره در زمینه رشد و توسعه این جهان شهر شیعی می‌کوشد.

سیدمرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات