سرانه فضای سبز اکولوژیکی شهر ساوه به ازای هر شهروند ۲۴.۵ متر مربع است

سرانه فضای سبز اکولوژیکی شهر ساوه به ازای هر شهروند ۲۴.۵ متر مربع است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساوه گفت: سرانه فضای سبز اکولوژیکی شهر ساوه با احداث و توسعه فضای سبز به ازای هر شهروند ساوجی به میزان ۲۴.۵ متر مربع رسیده است.

به گزارش نارستان، قاسم جبران اظهار داشت: توان اکولوژیکی یک شهر به مجموع مساحت باغات عمومی در حومه شهر و داخل شهر و کمربندسبز شهر ها و پس کرانه ها ( که ممکن است در دید و یا مورد استفاده شهروندان نباشد) و نیز تمامی  فضای سبز شهر ها اعم از بوستان ها و میادین و ... توان اکولوژیکی یک شهر گفته می شود. از تقسیم این مساحت بر جمعیت آن شهر سرانه اکولوژیکی شهری به دست می آید که این سرانه  هم اینک برای هر ساوجی ۲۴.۵ متر مربع است.

وی افزود: همچنین سرانه اجتماعی فضای سبز، مساحت فضا های سبزی را شامل می شود که شهروندان به هر صورت چه دیداری و چه برای تفریح از آن استفاده می کنند که شامل بوستان ها میادین، لچکی ها،  بلوارها و باغچه های جلوی منازل و... می شود که این مهم نیز در شهر ساوه ۱۳ متر مربع است.

جبران عنوان کرد: از این میزان سرانه  در شهر ساوه، هر متر مربع بوستان که شهروندان می توانند برای تفریح از آن استفاده کنند به ازای هر شهروند ۱۱ متر مربع است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساوه

    منبع خبر

    شهرداری ساوه

    شهرداری ساوه

    شهرداری ساوه یک شهرداری در شهر ساوه می باشد

      نظرات