با برنامه ریزی و عزم جدی، از پیک تابستان سال آینده عبور می کنیم

با برنامه ریزی و عزم جدی، از پیک تابستان سال آینده عبور می کنیم

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس، معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو ، به احداث و افزایش ظرفیت نیروگاه برق اشاره کرد و گفت: با بررسی هایی که صورت گرفته است برای عبور از پیک تابستان سال آینده به ۸ هزار مگاوات تولید برق نیاز داریم که ۵ هزار مگاوات آن از طریق احداث و افزایش ظرفیت نیروگاه و ۳ هزار مگاوات مابقی از روشهای مختلف صرفه جویی جبران خواهیم کرد .

دکتر بختیاردر ادامه سخنان خود از مسئولان صنعت آب و برق استان فارس و همکاری مردم برای گذر از پیک تابستان سال جاری تشکر و قدردانی کرد و خاطر نشان ساخت: تلاش شما مسئولان و همکاری مردم در عبور از تابستان سال آینده بسیار موثر است، دولت تمام توان خود را برای این کار به کار گرفته است. مردم نیز همیشه به ما کمک کر ده اند و این بار هم با همکاری و همیاری مردم عزیز موفق می شویم.

بر پایه گزارش ارسالی، دکتر بختیار با توجه به کمبود نقدینگی و منابع مالی، اولویت بندی در اجرای پروژه های برق رسانی را بسیار ضروری دانست و راهکارهای لازم در این خصوص را ارائه داد .

در ادامه این مراسم، مهندس عبدالعزیز کریمی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس گزارشی از عملکرد و فعالیت برق فارس را ارائه داد و گفت: برق فارس مسئولیت خطیر انتقال انرژی الکتریکی مطمئن و مورد نیاز مشترکان خود رادر سطح استانهای فارس و بوشهر بر عهده دارد و در جهت دستیابی به این مهم، سیاست ها و راهکارهای از پیش تدوین شده را، سر لوحه فعالیت های خود قرار داده و همواره به عنوان شرکت پیشرو در بین برق های منطقه ای کشورمطرح بوده است .

مهندس کریمی در ادامه سخنان خود به اعلام میزان برخورداری شرکت برق منطقه ای فارس از تجهیزات خطوط و پست های انتقال و فوق توزیع پرداخت و افزود: شرکت برق منطقه ای فارس با برخورداری از ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع که حدود ۱۳ درصد کل خطوط کشوررا شامل می شود در بین برق های منطقه ای سراسرکشور مقام اول را دارا است، همچنین این شرکت با داشتن ۲۶۸ پست انتقال و فوق توزیع، دررده دوم کشور قرار دارد.

شایان ذکر است که برق فارس با ایجاد ظرفیت منصوبه تولید برق به میزان ۸۵۰۰ مگاوات ، مقام سوم تولید برق در سطح کشوررا از آن خود کرده است .

مدیر عامل برق فارس درپایان سخنان خود به بیان آمار تولید و مصرف انرژی الکتریکی در منطقه، میزان تبادل در پیک نیاز مصرف شبکه سراسری و حداکثر تولید همزمان پرداخت.

وی مردم را همواره به مصرف بهینه برق فرا خواند و گفت: برق فارس در اجرای اهداف و سیاست های اساسی خود، ارتقاء سطح خشنودی مشترکین را به موازات اقدامات لازم در خصوص مصرف بهینه برق، مورد تاکید و همت خویش قرار داده است و شعار این شرکت در ادامه این تلاش ها به یاری خداوند سبحان، ایجاد و توسعه زیر ساخت های صنعت برق استان در جهت رضایت مندی مردم خواهد بود .

شایان ذکر است دکتر بختیار در سفر خود به شیراز به اتفاق هیئت همراه، از ایستگاه۲۳۰ کیلوولت دانشگاه شیراز و پروژه برق رسانی احداث خطوط ۶۶ کیلوولت کابلی از پست ۲۳۰کیلوولت دانشگاه شیراز تا میدان نمازی که بمنظور تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز قطار شهری، همچنین افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه شهر شیراز در دست اجرا می باشد بازدید به عمل آورد.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات