«هاشمی رفسنجانی»؛ همچون پدری دلسوز برای انقلاب اسلامی

«هاشمی رفسنجانی»؛ همچون پدری دلسوز برای انقلاب اسلامی

«هاشمی رفسنجانی»؛ همچون پدری دلسوز برای انقلاب اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مراسم دومین سالگرد درگذشت «آیت ا... هاشمی رفسنجانی» با حضور رئیس و اعضای شورای شهر مشهد، استاندار خراسان رضوی، فرزند آیت‌ا... هاشمی و جمعی از مسئولان شهری و شهروندان مشهدی برگزار شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در حاشیه این مراسم به تشریح ابعاد شخصیتی «آیت ا... هاشمی رفسنجانی» پرداخت و اظهارکرد: شخصیت آیت‌ا... هاشمی بعنوان یکی از استوانه‌ های بزرگ انقلاب اسلامی از چند ویژگی شاخص و بارز برخوردار است که از جمله‌ آنها می‌توان به روحیه توسعه‌گرا ایشان اشاره کرد.

حیدری با بیان اینکه مرحوم هاشمی نسبت به توسعه متوازن و همه‌جانبه کشور و توجه به دانش روز و تجربیات کشورهای برتر دنیا عنایت ویژه‌ای داشتند، گفت: این توجه شامل تمامی مسائل اعم از مسائل کلان و جزئی بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روحیه مدارا و تعامل مرحوم هاشمی در عرصه ملی و بین‌المللی از او چهره‌ای متمایز ساخته بود ؛ توجه به ابعاد توسعه‌ای و اقتصادی در کنار توجه به متغیرهای دفاعی نشان از نگاه فراگیر و همه‌جانبه ایشان داشت که موجب حفظ و ارتقاء روزافزون اقتدار کشور شد.

نقش پررنگ و بی‌بدیل مرحوم هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه با طاغوت و پس از انقلاب اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که رئیس شورای شهر مشهد به آن اشاره داشت و در این خصوص افزود: رشادت های ایشان موجب استحکام پایه های نظام جمهوری اسلامی شد و همچون پدری دلسوز که با تمام وجود مراقب فرزند خویش است، مرحوم هاشمی نیز از انقلاب اسلامی در مقابل هر آسیبی صیانت کرد تا خدشه‌ای به این اصل وارد نیاید.

حیدری تصریح کرد: این شخصیت اعتدالی، بارها مورد بی‌مهری قرار گرفت و در حقش جفا شد ولی پیوسته اصل را برپایه حفظ انقلاب گذاشت و وارد عرصه های تقابلی و پاسخگویی نشد.

وی از مرحوم هاشمی بعنوان چهره‌ای بی‌نظیر در جهان اسلام و بویژه جهان تشیع یاد کرد و گفت: در شرایط امروز که کشور در حوزه های مختلف با شرایط ویژه و دشواری روبروست و دست و پنجه نرم می‌کند، باید به سمت روحیه تعامل‌گرا و انسجام درونی گام برداریم تا از نظام و انقلاب در چارچوب های آن دفاع کنیم.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه آیت ا... هاشمی همیشه بر اصول اساسی جمهوری اسلامی و صیانت از رای مردم در مقاطع مختلف تاکید و تکیه داشت، اظهارکرد: یکی از دلایل تقابل و کینه‌توزی متهجرین و برخی از جریان‌هایی که رای مردم را برنمی‌تابیدند، نسبت به شخصیت ایشان ناشی از همین روحیه و ویژگی بود.

حیدری خاطرنشان کرد: این یار دیرین نظام و انقلاب به رای و نگاه مردم توجه جدی داشت و معتقد بود که موفقیت نظام زمانی محقق می‌شود که مردم را همراه خود داشته باشد.

وی با اشاره به رویکرد و نگاه گسترده و ویژه آیت ا... هاشمی نسبت به جامعه نخبگانی، حوزه و دانشگاه، گفت: دهه آخر عمر پربرکت ایشان نکات برجسته‌ای دارد که از جمله آنها می‌توان به حفظ انسجام و وحدت، جذب تمامی جریان‌ها و مجموعه‌ها و توجه به رای مردم پرداخت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات