ضرورت عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آب

ضرورت عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آب

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم تاکید کرد؛

ضرورت عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آب

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با توجه به بارش برف و کاهش دمای هوا و  یخبندان در برخی از نقاط استان بر عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آب تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم ، مهندس سید احسان صائبی نیا، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفای روستائی استان قم گفت: با توجه به بارش برف و کاهش دمای هوا و  ایجاد یخبندان در برخی از نقاط استان، یکی از مشکلاتی که همواره برای تاسیسات آبرسانی مشترکین به وجود می‌آید یخ‌زدگی و بدنبال آن ترکیدگی کنتورها و لوله‌های آب شرب است .

معاون نظارت بر بهره برداری  آبفای روستایی استان در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی کنتورها و تاسیسات آبرسانی و قطع آب، مشترکین باید نسبت به عایق‌بندی و محافظت از تاسیسات آبرسانی خود اقدام کنند .

مهندس صائبی نیا با بیان این که عایق‌بندی کنتورها و تاسیسات آبرسانی، اساسی‌ترین اقدام برای جلوگیری از یخ‌زدگی تاسیسات است افزود: برای عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آبرسانی ا ز پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی می‌توان استفاده کرد .

وی با اشاره به این که مشترکین عزیز در نظر داشته باشند که در هنگام یخ‌زدگی کنتورها و لوله‌های آب شرب از ریختن آب جوش و روشن کردن آتش در محل یخ‌زدگی اجتناب نمایند گفت: بهترین روش برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتورها و تاسیسات آب پوشاندن آنها به شیوه مناسب و اصولی است تا از هرگونه خسارات مالی جلوگیری به عمل آید .

مهندس صائبی نیا در پایان  از مشترکین خواست، در صورت بروز هرگونه مشکل یخ‌زدگی تاسیسات آبرسانی خود، با ادارات آبفار بخش ها تماس گرفته تا موضوع پیگیری و مورد بررسی قرار گیرد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم یک شرکت در شهر قم می باشد

      نظرات