عمر مفید واحدهای مسکونی در کشور باید به بیش از دو برابر فعلی برسد

عمر مفید واحدهای مسکونی در کشور باید به بیش از دو برابر فعلی برسد

عمر مفید واحدهای مسکونی در کشور باید به بیش از دو برابر فعلی برسد

تهران - دبیر دومین همایش فناوریهای نوین و صنعتی سازی مسکن گفت: عمر واحد های مسکونی در کشور حدود ۳۰ سال پیش‌بینی شده در حالی که باید به بیش از دو برابر فعلی برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'محسن تهرانی زاده' روز دوشنبه در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن اظهار داشت: مهمترین مساله در شرایط فعلی عبور منطقی و معقول از ساخت وساز با روش سنتی به مرحله صنعتی است.

وی افزود: امروزه استفاده از شیوه صنعتی در احداث واحدهای مسکونی از سوی جامعه مهندسی به منظور بهبود کمی و کیفی مورد استقبال قرار گرفته و در واقع این اقدام به منظور پاسخگویی به میزان تقاضا است.

وزارت مسکن وشهرسازی به تازگی اعلام کرد: حدود ۲۸۰ هزار واحد مسکونی طرح مهر در قالب ساخت وساز صنعتی امضای قرارداد شد.

میزان تسهیلات بانکی اختصاص یافته برای ساخت به روش صنعتی ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده در حالی که با شیوه سنتی این تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریال است.

تهرانی زاده تصریح کرد: قیمت تمام شده ساختمان‌های سنتی خارج از توان پرداخت اقشار کم درآمد و متوسط است و از سوی دیگر کاهش قیمت نقش موثری در این خصوص خواهد داشت و صنعتی سازی به عنوان یک رویکرد مطلوب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع یکهزار درخواست و پیشنهاد در ارتباط با فناوری‌های نوین ساختمانی که به وزارت مسکن وشهرسازی و زیرمجموعه های آن منعکس شده تاکنون حدود ۲۸۰ درخواست در قالب ۸۷ فناوری مورد تایید قرار گرفته است.

وی گفت: قرار است در مدت دو روز برپایی این همایش ۲۵ مقاله در قالب هفت نشست ارایه شود و ۳۰ مقاله نیز به چاپ برسد.

علاوه بر این یک کارگاه تخصصی نیز بعدازظهر سه‌شنبه (فردا)در خصوص آخرین دستاورد های این بخش برگزار می‌شود.

 

    نظرات