پیشنهاد همکاری با ایران در زمینه ساخت مسکن و مقابله با سوانح طبیعی

پیشنهاد همکاری با ایران در زمینه ساخت مسکن و مقابله با سوانح طبیعی

پیشنهاد همکاری با ایران در زمینه ساخت مسکن و مقابله با سوانح طبیعی

تهران - وزیر مسکن و آبادانی الجزایر پیشنهاد داد: تهران و الجزیره در زمینه ساخت واحدهای مسکونی و مقابله با سوانح طبیعی بویژه زلزله همکاری نزدیکی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'نورالدین موسی' روز دوشنبه در دومین همایش فناوری های نوین ساختمانی در مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن در تهران گفت: براساس برنامه‌ای پنج ساله ساخت دو میلیون واحد مسکونی در الجزایر برنامه‌ریزی و از سوی دیگر ۵۰ میلیارد دلار اعتبار عمرانی در این دوره پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه الجزایر در سال ۱۹۸۴ میلادی از تجربه شرکت‌های اروپایی برای ساخت و ساز استفاده کرد، اما تکنیک مورد استفاده در آن دوران سنگین بود، گفت: اکنون مسئولان این کشور بهره‌گیری از روش صنعتی سازی را دنبال می‌کنند.

نورالدین موسی اذعان داشت: اکنون دو میلیون واحد مسکونی در الجزایر احداث شده و درصدد هستیم تا برای برنامه پنج ساله جدید که در آغاز آن هستیم از روش صنعتی سازی بهره‌گیری کنیم.

وی یادآور شد: کشورهای ایران والجزایر همواره در طول دوره‌های مختلف با پدیده سوانح طبیعی بویژه زلزله مواجه بوده‌اند و چنانچه تجارب ایران در این بخش به کارشناسان الجزایری منتقل شود، می‌تواند در زمینه مقاومت و پایداری خانه‌ها نقش موثری داشته باشد.

ایران و الجزایر سال گذشته ۱۵۰ میلیون دلار مبادلات تجاری داشتند که ۱۱۰ میلیون دلار آن مربوط به صدور خدمات فنی و مهندسی بود.

وزیر مسکن و آبادانی الجزایر تاکید کرد: مشارکت بین دو کشور در زمینه ساخت وساز می تواند موجب تبادل تجربیات دو کشور در این بخش شود.

وی اضافه کرد: الجزایر برای برنامه پنج ساله خود در زمینه فعالیت‌های عمرانی ۵۰ میلیارد دلار اعتبار اختصاص داده و این حرکت در جهت پاسخگویی به نیاز این کشور است.

الجزایر یکی از اعضای اوپک است که روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کند ، حجم مبادلات تجاری این کشور در سال ۲۰۰۸ میلادی بیش از ۷۵ میلیارد دلار اعلام شد و علاوه بر آمریکا و اتحادیه اروپا، ترکیه از عمده شرکای تجاری این کشور هستند.

نورالدین موسی از متخصصان و دست اندرکاران بخش ساختمان ومسکن ایران دعوت کرد تا با حضور در الجزایر در همایش های تخصصی و حرفه‌ای به منظور تبادل تجربیات حاضر شوند.

هیاتی به ریاست ' احمد او یحیی' هم اکنون در ایران حضور دارند و به منظور گسترش همکاری‌ها در بخش مختلف سرگرم بحث و گفت وگو با همتایان ایرانی خود هستند.

 

 

    نظرات