برگزاری دومین گردهمایی مدیران خدمات مشترکین برق‌های منطقه‌ای کشور در یزد

برگزاری دومین گردهمایی مدیران خدمات مشترکین برق‌های منطقه‌ای کشور در یزد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در این نشست با اشاره به این‌که یزد چهارراه تبادل انرژی است؛ افزود: هم‌اکنون استان یزد با ۲۶ مشترک بالای ۷ مگاوات، حدود ۸ درصد از مشترکان بزرگ کشور را به خود اختصاص داده است.
صباغزادگان بر لزوم بازنگری در آیین‌نامه تکمیلی تعرفه‌های برق تاکید کرد و گفت: در بحث مشترکان بالای ۷ مگاوات و نزدیک به ۷ مگاوات، برای متقاضیان و مشترکان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با آیین‌نامه جدید این مشکلات رفع شود.
وی به ماموریت شرکت توانیر در بخش ویژه ملی برای اصلاح تعرفه صنایع اشاره و اظهار کرد: بر اساس تصمیماتی که در این خصوص اتخاذ شده، پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه در بخش تنظیم ماکسیمتر صنایع فولاد در بازه کمتر از ۱۵ دقیقه ارائه شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در پایان با اشاره به همکاری صنایع بزرگی که در طرح‌های مدیریت مصرف در تابستان سال جاری یار و همراه مردم و صنعت برق بوده‌اند؛ از پرداخت پاداش به آنها با مبلغ بیش از یکصد و یازده میلیارد ریال خبر داد.
در ادامه این نشست، فرید فیاض‌منش مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت توانیر با اشاره به سیاست‌های کلی کشور مبنی بر تامین برق مشترکان از طریق بورس انرژی، به تبیین برنامه و اهداف دومین گردهمایی مدیران خدمات مشترکین برق‌های منطقه‌ای کشور پرداخت.
وی بررسی ساختار سازمانی دفتر خدمات مشترکان، تشکیل کارگروه وصول مطالبات، برنامه‌ریزی برای سیستم نرم‌افزاری یکپارچه خدمات مشترکین، نحوه اعمال تعرفه دیرکرد در پرداخت انرژی مشترکین و مشکلات استفاده از کنتورهای پشتیبان را، از اهداف برگزاری این نشست برشمرد.
فیاض‌بخش شفاف‌سازی برای آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را ضروری دانست و تاکید کرد: نظارت بر عملکرد و تبادل‌نظر با شرکت‌های برق منطقه‌ای در زمینه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.
محمدحسین رضایی کارشناس دفتر خدمات مشترکین شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین با اشاره به رشد بالای صنایع در استان یزد، اظهار داشت: رشد مصرف انرژی کل استان در سال ۹۶، سیزده درصد است و این در حالی است که رشد مصرف انرژی صنایع بزرگ بیش از ۲۰ درصد بوده است.
در این ادامه این نشست نمایندگان شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور به بحث و تبادل‌نظر درباره آیین‌نامه‌ها و مشکلات پیش‌روی شرکت‌های خود پرداختند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات