اولین مرحله طرح ایران یار با حضور مسئولین و دانش آموزان هنرستان و دبیرستان اکرامی تبریز در سالن کنفرانس نیروگاه حرارتی...

اولین مرحله طرح ایران یار با حضور مسئولین و دانش آموزان هنرستان و دبیرستان اکرامی تبریز در سالن کنفرانس نیروگاه حرارتی...

اولین مرحله طرح ایران یار با حضور مسئولین و دانش آموزان هنرستان و دبیرستان اکرامی تبریز در سالن کنفرانس نیروگاه حرارتی تبریز اجرا گردید.

طی جلسه ای که با همکاری اداره روابط عمومی و پایگاه بسیج شهید خلیل زاده در سالن کنفرانس نیروگاه حرارتی تبریز با حضور مدیر نیروگاه حرارتی تبریز و فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز و تنی چند از فرماندهان بسیج حوزه کارمندی و کارگری ترتیب یافته بود اولین مرحله طرح ایران یار که مجری آن در استان آذربایجانشرقی سپاه عاشورا می باشد به منظور انتقال فرهنگ کار و تلاش به نسل آینده ، بیان اهمیت حمایت از کالای ایرانی از زبان تولیدگران به صورت چهره به چهره و آشنایی دانش آموزان با آینده شغلی خود ،  آشنایی با فرآیند تولید محصول و زحمت تولیدگران ، ایجاد حس علاقه و تعصب در دانش آموزان ، ایجاد خودباوری و اشتیاق در مصرف کالای ایرانی و انگیزش دانش آموزان برای انتخاب شغل مولد و همچنین ایجاد فرهنگ میهن دوستی در نسل آینده و تهییج دانش آموزان به نگاهی نو بر تولید ملی  برای دانش آموزان اجرا گردید.

در این جلسه ابتدا آقای مهندس نیاپاک،  مدیر نیروگاه حرارتی تبریز ضمن عرض خیر مقدم، گزارشی از روند تولید و مشکلات موجود در پیک تابستان ۱۳۹۷ و نحوه حل این مشکلات در حداقل زمان حتی بدون خروج واحد از مدار را به همراه نمایش فایل POWER POINT به حاضرین ارایه نمودند و ابراز امیدواری نمودند این طرح بتواند کمک بزرگی جهت کنترل میزان مصرف و تامین برق استان داشته باشد.

سپس جناب سرهنگ صفدری میهمان ویژه این جلسه با عرض سلام و درود به روح پر فتوح حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی علی الخصوص شهدای دانش آموز،  عمل مجاهدانه برای رسیدن به هدف عالی که همانا خدمت به خلق است را کمال انسانیت بیان نمودند.

فرمانده سپاه ناحیه امامت افزودند : مطمئنا تلاش انسان اگر باپشتیبانی پروردگار همراه باشد پیروزی به ارمغان  آورده و اصل نجات را هدایت از ظلمت به نور و اصل هلاکت را تربیت نااهل برای انسانهای اهل دانستند.

ایشان افزودند : حمایت از کالای ایرانی یعنی حمایت تثبیت شده از آینده تخصص و تعهد کارگران ایرانی و توسعه تولید ایرانی را گسترش کار ایرانی و گسترش کار ایرانی را ایجاد زمینه های کاری در ایران و ایجاد زمینه های کار در ایران را در نهایت اشتغال پایدار برای جوانان دانسته و ادامه دادند همه این کارها و حرکت و تلاش برای حمایت از اسلام ، قرآن و مملکت اسلامی است و حمایت از جوان امروزی به عنوان آینده ساز فردای مملکت در جهان اسلام است.

ایشان همچنین همچنین اشاره نمودند : حرکت به سمت هدف به منزله  بیرون راندن کل دشمنان می باشد و پشتوانه آن خداوند است چرا که خداوند فرموده است هر کس دین مرا یاری کند من به او کمک کرده و ثابت قدم نموده و پیروزش میگردانم.

ایشان اضافه نمودند : طرح ایران یار که در سه مرحله  اجرا خواهد گردید و مرحله اول آن حضور تولیدگران در جمع دانش آموزان و مرحله دوم بازدید دانش آموزان از کارخانجات و مراکز تولیدی و مرحله سوم مسابقات فرهنگی و هنری برای دانش آموزان خواهد بود را  شاخه ای از این خودباوری بیان کرده و معرفی و حمایت ازکالای ایرانی را لبیک گفتن به امام خامنه ای مدظله العالی دانستند.

وی در آخر از دانش آموزان و معلمان و مربیان خواستند : در دنیا چنان کار کنند که گویا برای همیشه در دنیا خواهند ماند و به آخرت چنان بیاندیشند که گویا هر لحظه آخر عمرشان است و درخواست نمودند فرمایش حضرت امام(ره) را که  فرمودند : حفظ انقلاب از  اوجب واجبات است را فراموش نکنند چراکه اگر حاکمیت اسلامی وجود نداشته باشد ضمانت اجرایی برای اجرای احکام اسلامی وجود نخواهد داشت.

در ادامه جلسه، مدیر روابط عمومی نسبت به توضیح روند تولید برق در نیروگاه حرارتی تبریز پرداختند.

وی ابتدا با خاموش کردن روشنایی سالن به اهمیت برق و نقش آن در زندگی دنیای امروز اشاره کرده و گفتند: در دنیای دیجیتال امروز ما وابسته به برق هستیم هر چند که اکثر اوقات از این مسئله غافل بوده و دلیل آن نیز سهل الوصل بودن استفاده از نعمت برق می باشد.

مهندس سرمست در ادامه روند تولید برق در نیروگاه حرارتی تبریز را تشریح کرده و در نهایت با تعریف ساعات پیک مصرف  و تشریح آن، به نقش خانواده ها در نحوه مدیریت مصرف برق اشاره کردند.

ایشان گفتند: شما دانش آموزان می توانید بعنوان یاوران صنعت برق در خانه و مدرسه، در نظارت به نحوه مصرف برق ، یاری رسان مهمی به تولید برق در کشور باشید.

در پایان برنامه دانش آموزان برای مشاهده حضوری نحوه تولید برق با همراهی واحد ایمنی و همکاران حراست و واحد فنی به سایت نیروگاهی مراجعه نمودند.

لینک اصل خبر در سایت شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی

    شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات