لزوم تجهیز راه آهن استان به اورژانس ریلی

لزوم تجهیز راه آهن استان به اورژانس ریلی

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان قم، در ششمین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل و شریان های حیاتی استان که در بخشداری سلفچگان با حضور کلیه اعضا برگزار شد، حسن صبوری اظهار داشت: در انجام مکاتبات و اخذ مجوزها برای تهیه و تدارک درزین های امداد و نجات ویژه ایستگاه های راه آهن قم تسریع شود.

وی ابراز داشت: براساس یک برنامه مدون و منظم، تیم ها و اکیپ های امداد و نجات اعم از اورژانس، هلال احمر، پلیس و.... از ایستگاه های ریلی بازدید و در قالب برگزاری مانور، گزارش های میدانی تهیه و ارائه نمایند.

رئیس کارگروه تخصصی حمل و نقل و شریان های حیاتی استان قم تصریح نمود: با توجه به گزارش های دریافتی از سازمان هواشناسی، احتمال ورود سامانه بارش برف طی روزهای آینده در استان وجود دارد و این مسئله آمادگی کلیه دستگاه های امداد و نجات در حوزه حمل و نقل را می طلبد.

صبوری با بیان این که براساس گزارش های واصله عبور قطار در برخی نقاط از بخش سلفچگان موجب آتش سوزی در مراتع حریم ریل می شود، اعلام کرد: تیم کارشناسی آتش نشانی منطقه با حضور در محل حادثه نظرات کارشناسی خود را اعلام و گزارش آن را به همراه جزییات در جلسه آتی کارگروه مطرح نماید.

وی در خصوص بروز حوادث آتش سوزی در محورهای مواصلاتی استان توضیح داد: آتش نشانی های مستقر در هر یک از بخش های استان، در نواحی مشترک بین بخش ها همکاری و تعامل مناسب را  با یکدیگر داشته باشند تا بتوان در کمترین زمان ممکن نسبت به اطفای حریق و کاهش صدمات و لطمات مالی و جانی اقدام نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد:  تردد و ترافیک در جاده های استان به حد اشباع رسیده است و این مسئله به صورت بالقوه بروز حوادث ترافیکی را می تواند به همراه داشته باشد.

وی افزود: براین اساس می بایست دستگاه های امداد و نجات اعم از ایستگاه آتش نشانی، هلال احمر، پلیس راه، اورژانس، راهداری و ... در طول محورها و جاده های استان حضور داشته باشند.

رئیس کارگروه تخصصی حمل و نقل و شریان های حیاتی استان قم توضیح داد: برای کاهش تلفات و خسارت های احتمالی در جاده ها، کلیه تیم های امداد و نجات می بایست در فواصل نزدیک به هم مستقر باشند تا در صورت بروز حادثه در سریع ترین زمان در محل حادثه حضور یابند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات