نشست تخصصی و کارگاه آموزشی شهرهای دوستدار کودک دراصفهان برگزار می شود

نشست تخصصی و کارگاه آموزشی شهرهای دوستدار کودک دراصفهان برگزار می شود

سرپرست مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: نشست تخصصی و کارگاه آموزشی به منظور ارتقای سطح اگاهی و دانش مسوولان مرتبط با حوزه دوستدار کودک در شهرداری ها و شوراها طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ دی ماه با حضور اساتید و متخصصان یونیسف به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مجید عبدالهی ضمن اعلام خبر فوق گفت: در این نشست از شهرداری مراکز استان ها دو نفر که مسوولیت اجرای دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک را برعهده دارند و یک نفر عضو مرتبط شورای اسلامی شهر مرکز استان که مسوولیت نظارت و پیگیری امور را برعهده دارد، حضور خواهند داشت.

وی در زمینه موضوعاتی که در این دوره آموزشی ارایه می شود، اظهار کرد: در این دوره چند کارگاه آموزشی با عناوین"مقدمه ای بر ابتکار شهرهای دوستدار کتاب"، "شهر دوستدار کودک"، " مدیریت شهری در شهرهای دوستدار کودک" برای حاضران تشکیل می شود.

عبدالهی همچنین اظهار کرد: با توجه به موضوعاتی که در این دوره بیان می شود، مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گواهی نامه مشترکی از سوی وزارت کشور و صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف) در چارچوب برنامه های مصوب سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و نظام آموزش جامع کارکنان شهرداری ها صادر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک، اخیرا از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به استانها ابلاغ شده، گفت: در این کارگاه آموزشی، محتوای این دستورالعمل شامل مسوولیتهای شهرداری و شورای شهر، اصول و ضوابط برنامه ریزی و طراحی شهر دوستدار کودک، نظارت و پایش آن و اصول طراحی فضاهای بازی کودکان و مکان یابی فضاهای دوستدار کودک برای حاضران تشریح و از تجربیات شهرداری اصفهان در این خصوص بازدید می شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات