نشست وزارت کشور و کمیسیون ملی یونسکو/ تاکید بر پیوستن شهرهای واجد شرایط به شبکه شهرهای خلاق یونسکو

نشست وزارت کشور و کمیسیون ملی یونسکو/ تاکید بر پیوستن شهرهای واجد شرایط به شبکه شهرهای خلاق یونسکو

پیوستن شهرهای واجد شرایط به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در نشستی با حضور جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و نمایندگان وزارت کشور و کمیسیون ملی یونسکو در ایران بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در این نشست که جمالی نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکودر ایران و شجاعی کیاسری رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور حضور داشتند؛ مقرر شد، دبیرخانه شهرهای خلاق در یونسکو با عضویت نمایندگان وزارت کشور فرایند عضویت شهرهای منتخب کشورمان را زمینه سازی، تسهیل و مدیریت کند.

همچنین مقرر شد شورای راهبردی برای راهبری همکاریها و تعاملات بین المللی شهرها در مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور تشکیل شود.

گفتنی است، سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) با هدف دستیابی به توسعه پایدار شهری از طریق عامل راهبردی خلاقیت و ایجاد بستر گفت و گوی شهرها و تبادل فرهنگ های شهری خلاق در زمینه های مختلف در سال ۲۰۰۴ اقدام به تشکیل شبکه شهرهای خلاق یونسکو کرد.

شهرهای دنیا در هفت حوزه خلاقانه صنایع و هنرهای بومی، طراحی، فیلم، خوراک شناسی، ادبیات، هنرهای رسانه ای و موسیقی می توانند به این شبکه بپیوندند . هم اکنون شهرهای شیراز، بندرعباس، کرمانشاه، مشهد، نیشابور، گنبد کاووس، اردبیل، یزد، قمصر و سنندج از کاندیدهای پیوستن به این شبکه در سال ۲۰۱۹ هستند .

تا کنون شهرهای اصفهان و رشت نیز در حوزه صنایع دستی و هنرهای بومی و خوراک شناسی به عضویت این شبکه در آمده اند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات