پدافند غیرعامل به مدیریت بحران کمک می کند

پدافند غیرعامل به مدیریت بحران کمک می کند

قائم مقام دبیرکل کمیته دائمی پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل در زمان های بروز حوادث به مدیریت بحران کمک می کند.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از ایرنا، ' پیمان فلسفی' روز چهارشنبه در سومین همایش ملی پدافند غیر عامل در دانشگاه ایلام افزود: نقش پدافند غیرعامل در مواقع بحران بسیار با اهمیت است و در برنامه پنجم توسعه توجه ویژه ای به آن شده است .

وی اظهارداشت: برنامه های جدید دبیرخانه کمیته دائمی پدافند غیرعامل در دست تدوین است و این کمیته اکنون با ۳۲ دستگاه اجرایی در سه قوه در بخش های مختلف همکاری دارد.

فلسفی گفت: دستگاه هایی که با انسان (عامل انسانی ) سر و کار دارند مانند وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم ، تحقیقات و فناوری، کشور و جهاد کشاورزی در تحقق اهداف کلی پدافند غیرعامل نقش تعیین کننده دارند.

سومین همایش ملی پدافند غیرعامل روز چهارشنبه با پیام دکتر فیروز آبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در دانشگاه ایلام آغاز به کار کرد و تا فردا ( پنجشنبه) ادامه دارد و درآن ۱۶۰ مقاله برگزیده ارایه خواهد شد.

هدف از برگزاری این همایش افزایش نرخ تولید دانش و فناوری پدافند غیرعامل درعلوم مختلف، گردآوری و ارائه دانش تولید شده در حوزه پدافند غیرعامل، معرفی حوزه های علمی پدافند غیرعامل، ارایه جدید ترین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری در حوزه پدافند غیرعامل و نهادینه شدن فرهنگ آن در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی اعلام شده است .

 

 

    نظرات