برگزیدگان دومین جشنواره کاریکاتور جامعه ایمن تقدیر شدند/ آثار برگزیده  ...

برگزیدگان دومین جشنواره کاریکاتور جامعه ایمن تقدیر شدند/ آثار برگزیده ...

برگزیدگان دومین جشنواره کاریکاتور جامعه ایمن تقدیر شدند/ آثار برگزیده در کتابی چاپ و به صورت عمومی در شهر و مدارس اکران می شوند

طی مراسمی و در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن، برگزیدگان این جشنواره تجلیل شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مجید ادیبی دبیر دومین جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن در مراسم اختتامیه این جشنواره که امشب با حضور رییس و اعضای شورای شهر مشهد، مدیران شهری و تعدادی از هنرمندان کارتونیست شرکت کننده در این جشنواره در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: اولین دوره جشنواره کارتون جامعه ایمن سال گذشته و با ارسال ۱۱۰۰ اثر از ۴۵ کشور در مشهد برگزار شد.
وی افزود: با توجه به استقبال خوب کارتونیست ها از این جشنواره، برنامه ریزی برای برگزاری دومین دوره جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن انجام و پس از فراخوان ۱۷۰۰ اثر کارتون از ۷۵ کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.
ادیبی با اشاره به اینکه استقبال خوب کارتونیست ها در سراسر جهان از این جشنواره نشان دهنده دغدغه هنرمندان کارتونیست نسبت به حوزه ایمنی و پیشگیری از بحران است، اضافه کرد: مدیریت شهری مشهد در نظر دارد برای ترویج و گسترش آموزش های حوزه ایمنی با استفاده از زبان هنر آثار برگزیده در این جشنواره را به صورت کتاب چاپ و این آثار را به صورت عمومی در شهر و مدارس اکران عمومی کند.
*اهدا تندیس و جایزه به برگزیدگان در سه بخش
در ادامه این مراسم مظفری عضو هیات داوران جشنواره نیز با بیان اینکه سطح آثار ارسالی به دومین جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن بسیار بالا بود، اظهار کرد: آثاری که برای داوری انتخاب شد از سطح بالایی برخوردار بوده و داوران را در انتخاب با چالش روبرو کرد.
وی تصریح کرد: در این جشنواره از برگزیدگان در سه بخش، اصلی، بخش کارتونیست های برتر ایرانی و بخش ویژه با موضوع زلزله در کلان شهرها تقدیر خواهد شد.
*هنر در زمینه آموزش شهروندان در رعایت ایمنی تاثیرگذار است
علیرضا شهریاری، عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به بحث ایمنی در جامعه گفت: عقل و منطق حکم می کند که به موضوع ایمنی و مقابله با بحران در جامعه به ویژه کلانشهری مانند مشهد توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی افزود: زبان هنر به ویژه کارتون می تواند با نشان دادن آثار مخرب بی توجهی به ساخت وسازهای ناایمن، در ترویج رعایت ایمنی در ساخت و سازها و انتخاب محل مناسب برای احداث بنا کمک کند.
*هنر ابزار فرهنگساز است
در ادامه این مراسم مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر نیز اظهار کرد: معتقدم هنر از جمله کارتون می تواند فرهنگساز باشد و در راستای آموزش مقابله با بحران و توجه به نکات ایمنی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
وی اضافه کرد: ما نیز به عنوان شورای شهر به این موضوع تاکید داریم که در بحث شهرسازی باید نکات ایمنی مورد توجه جدی قرار گرفته و ناهنجاری ها در ساخت وسازها کاهش پیدا کرده و رفع شود.
*ارتقا سطح ایمنی با هر ابزاری مورد توجه شورای شهر است
همچنین در ادامه این مراسم بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس کارگروه بحران و ایمنی شورای شهر مشهد گفت: یکی از سیاست های شورای شهر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای ارتقا سطح ایمن جامعه است که یکی از این ابزارها هنر از جمله کارتون است که می تواند در ارتقا ایمنی تاثیر گذار باشد.
وی افزود: مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد تاکنون با برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری جشنواره های فیلم و کاریکاتور تلاش های زیادی را در راستای بالا بردن سطح آموزش های مورد نیاز مقابله با بحران انجام داده است.
*جشنواره کارتون جامعه ایمن را در راستای آموزش و فرهنگ سازی با زبان هنر برگزار کرده ایم
در ادامه مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی جامعه ایمن، امیر عزیزی سر پرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد نیز اظهارکرد: در دنیا بیشتر کنفرانس هایی که در رابطه با ایمنی و مقابله با بحران برگزار می شود برخی از آن را معمولا تنها کارشناسان و نخبگان می برند و کمتر به آموزش اقشار مختلف جامعه توجه می شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس تصمیم گرفتیم که پیوست فرهنگی و هنری به هشتمین کنفرانس جامعه ایمن که قرار بود در مشهد برگزار شود بدهیم لذا پیشنهاد برگزاری جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن را ارائه دادیم که پذیرفته شد و اولین دوره آن را سال گذشته برگزار کردیم که با استقبال خوبی روبرو شد.
وی گفت: لذا تصمیم برگزاری دومین دوره این جشنواره را گرفتیم که این دوره نیز با استقابل بیشتری از سال گذشته روبرو شد لذا قصد داریم این جشنواره را به عنوان الگو به سایر شهرهای کشور نیز ارائه دهیم.
در پایان این مراسم از دو کتاب در رابطه به موضوع کارتون و جامعه ایمن و همچنین کارتونهایی از چهره شهردار و اعضای شورای شهر مشهد رونمایی و از برگزیدگان دومین جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن با اهدا تندیس و جایزه نقدی تقدیر شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات