شهرداران ۲۳ شهر لبنان خواستار استفاده از تجربیات مشهد در حوزه پسماند  ...

شهرداران ۲۳ شهر لبنان خواستار استفاده از تجربیات مشهد در حوزه پسماند ...

شهرداران ۲۳ شهر لبنان خواستار استفاده از تجربیات مشهد در حوزه پسماند شدند

در بازدید هیات لبنانی از کارخانجات بازیافت زباله و تجهیزات رفت و روب مدیریت پسماند شهرداری مشهد، ۲۳ شهردار شهرهای لبنان خواستار استفاده از تجربیات مشهد در حوزه مدیریت پسماند و خدمات شهری شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، روز گذشته هیات متشکل از ۲۳ شهردار و روئسای دو اتحادیه شهرداران استان بعلبک لبنان با حضور در مشهد از کارخانجات بازیافت زباله و تجهیزات رفت و روب مدیریت پسماند معاونت خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد بازدید و در جلسه ای با مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خواستار استفاده از تجربیات شهرداری مشهد در این زمینه شدند.
حسین کشیری، معاون مدیرکل و رئیس اداره روابط خارجی، روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد در خصوص نتایج سفر این هیات لبنانی به مشهد گفت: شهر مشهد به واسطه تجربیاتی که در حوزه مسائل فنی و مدیریت شهری دارد علاقمند به توسعه این خدمات در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه است.
وی اضافه کرد: در این میان لبنان یکی از کشورهایی است که علاقمند به استفاده از تجربیات شهرداری مشهد در حوزه مدیریت پسماند و خدمات شهری مشهد شده است، لذا ۲۳ نفر از شهرداران شهرهای بزرگ لبنان به همراه دو نفر از روسای دو اتحادیه شهرداریهای لبنان در سفری یک روزه به مشهد از کارخانجات و تجهیزات رفت و روب و عملکرد حوزه مدیریت پسماند معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد بازدید کردند.
وی افزود: این هیات همچنین با مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد دیدار و سپس از کارخانه های بازیافت کاغذ، لاستیک، تولید کود کمپست، نیروگاه تولید برق از زباله و تجهیزات رفت و روب خدمات شهری شهرداری مشهد بازدید کردند.
وی با اشاره به اینکه این هیات لبنانی پیش از این از مدیریت های پسماند شهرداری های تهران، قم و اصفهان نیز بازدید کرده بودند، ادامه داد: اما پس از بازدید از تجهیزات، امکانات و عملکرد مدیریت پسماند شهرداری مشهد خواستار استفاده از شیوه های شهرداری مشهد در دفع و بازیافت زباله و انتقال این تجربیات از طریق حضور کارشناسان شهرداری مشهد در حوزه پسماند به شهرداریهای لبنان شدند.
*آمادگی برگزاری دوره های آموزشی در قالب آموزشهای جایکا ژاپن را در لبنان داریم
همچنین ابوالفضل کریمیان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در دیدار با هیات شهرداران منطقه بعلبک لبنان در پاسخ به درخواست آنها برای استفاده از تجربیات شهر مشهد در حوزه مدریت پسماند با اعلام آمادگی برای تبادل تجربیات افزود: مشهد در حوزه مدیریت پسماند ارتباط قوی بین المللی با کشورهای منطقه و به ویژه کشور ژاپن دارد.
وی اضافه کرد: شهر مشهد در حال حاضر عضو آژانس بین المللی جایکا ژاپن است که در حوزه ارائه آموزش های مدیریت پسماند در جهان فعالیت دارد و طی یکسال گذشته مشهد به عنوان نماینده جایکا در حوزه آموزش در منطقه انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه اولین دوره آموزشی را بهمن ماه برای شهرداری کابل برگزار می کنیم، اظهار کرد: بر این اساس مدیریت پسماند شهرداری مشهد آمادگی دارد در قالب آموزش های جایکا ژاپن دوره های آموزشی را برای شهرداری های لبنان در آن کشور برگزار کند.
*بدنبال استفاده از تجربیات خوب مشهد در حوزه مدیریت پسماند هستیم
حسین النمر، رییس اجرایی هیات شهرداران منطقه بعلبک لبنان، استان بعلبک لبنان و هرمل در مجموع دارای ۱۲۰ شهرداری است که طبق قانون شهرداری های می توانند اتحادیه شهرداری ها را تشکیل دهند.
شهرداریهای لبنان با ۲ مشکل عمده فاضلاب و پسماند روبرو هستند، این مشکلات در منطقه و شهر بعلبک بیشتر است لذا به دنبال استفاده از تجربیات بین المللی در حوزه مدیریت پسماند از جمله تجربیات خوب شهرداری مشهد در حوزه پسماند و تبادل این تجربیات هستیم.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات