منابع و مصارف مناطق ۱۳گانه شهرداری شفاف می‌شود

منابع و مصارف مناطق ۱۳گانه شهرداری شفاف می‌شود

منابع و مصارف مناطق ۱۳گانه شهرداری شفاف می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه در برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ شهرداری سقف بودجه از نظر منابع و مصارف ۳۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده است، اظهارکرد: بودجه مربوط به ۴ سال شهرداری در شورای پنجم در این برنامه عملیاتی دیده شده که حرکت در جهت ۶ مضمون اصلی است.

گندمی با تاکید بر اینکه شهرداری مشهد خارج از برنامه عملیاتی مصوب شورای شهر نمی‌تواند برنامه یکساله ارائه دهد، گفت: نخستین و مهمترین سیاست ما این است که بودجه سال ۹۸ یک برش یکساله از برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه عملیاتی مربوط به سال ۹۸ اقدامات مدنظر برای تمامی حوزه های ماموریتی شهرداری اعم از فرهنگی، حمل‌ونقل، خدمات شهری و مگاپروژه‌هایی مشخص شده و برهمین اساس شهرداری باید در قالب یک برنامه یکساله آن را ارائه دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه از اتفاقات مهم در سال آینده، تهیه برش منطقه‌ای برای هرکدام از مناطق ۱۳گانه شهرداری است، افزود: تحقق این مهم یکی از دستاوردهای مهم سال ۹۸ است.

گندمی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر مشهد همزمان با ارائه لایحه بودجه و در کنار برش منطقه‌ای بودجه، دو برش بودجه دیگر نیز در خصوص، اول مجموع مصارف منطقه منفصل توس و دوم درآمد و هزینه های مناطق کم‌برخوردار و حریم شهر از شهرداری مطالبه کرده که باید ارائه شود.

وی در ادامه صحبت های خود از عدم اجرای سیاست های تکلیفی کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد در حوزه اجرایی دو تبصره ۱۶ و ۱۷ از سوی شهرداری گفت و اظهارکرد: پیرو همین موضوع شهرداری مکلف شده تا برش بودجه‌ای در قالب منابع و مصارف تهیه و در اختیار کمیسیون مذکور قرار دهد تا نگاه جامعی نسبت به این حوزه حاصل شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات